Verkko-opas: Kulttuurisesti moninainen kotiseututyö

Tietoa ja vinkkejä sisältävä Kulttuurisesti moninainen kotiseututyö -opas kertoo kulttuurisesti moninaisesta kotiseututyöstä ja auttaa huomioimaan moninaisuuden etenkin yhdistystoiminnassa. Oppaan sisältö on koottu lähdeaineiston lisäksi Kaikilla on oikeus kotiseutuun -hankkeen toiminnan ja havaintojen pohjalta vuosina 2019-2020.

Kulttuurinen moninaisuus on osa suomalaista yhteiskuntaa. Tällaisessa yhteiskunnassa on tärkeää rakentaa luottamusta ja kunnioitusta toinen toistemme välille.

Paikallisyhteisöillä ja kulttuurisella osaamisella on suuri merkitys keskinäisen kunnioituksen ja luottamuksen luomisessa. Juuri siksi kotiseututyöllä on loistavat mahdollisuudet tukea kulttuurista moninaisuutta yhteiskunnassamme.

Verkko-oppaan sisältö:

Tässä verkko-oppaassa esiteltävät havainnot kulttuurisesti moninaisesta kotiseututyöstä on koottu lähdeaineiston lisäksi Kotiseutuliiton koordinoiman Kaikilla on oikeus kotiseutuun -hankkeen tuloksina vuosina 2019-2020.

Hankkeessa olivat kumppaneina Espoon Kaupunginosayhdistysten Liitto ryEspoon kaupunki ja Espoon seudun koulutuskuntayhtymä Omnia. Hankkeen rahoittivat Opetushallitus ja Suomen Kotiseutuliitto.

Käytännön toimia toteuttivat seuraavat espoolaiset kaupunginosayhdistykset:

Verkko-oppaan sisällön voit ladata pdf-julkaisuna (pdf 5.13 Mt): https://bit.ly/kulttuurisesti_moninaisen_kotiseututyön_opas

>> Eteenpäin