Kotiseutuliiton saavutettavuusseloste

Tämä saavutettavuusseloste koskee palvelua www.kotiseutuliitto.fi ja on laadittu / päivitetty 28.08.2020. Palvelun saavutettavuuden on arvioinut ulkopuolinen asiantuntijaorganisaatio.

Digipalvelun saavutettavuuden tila

Täyttää saavutettavuusvaatimukset osittain.

Ei saavutettava sisältö

1. Sisältöä, joka ei kuulu lainsäädännön piiriin

• toimisto-ohjelmien tiedostoja (esim. doc, pdf, odt), jotka on julkaistu ennen 23.9.2018
  • verkkosisältöön, joka on arkistoitu ennen 23.9.2019
  • suoria video- tai äänilähetyksiä, joita ei tallenneta säilytettäväksi tai uudelleen julkaistavaksi
  • video- tai äänitallenteita, jotka on julkaistu ennen 23.9.2020

2. Kohtuuton rasite

Saavutettavuusohjeistusta pyritään noudattamaan myös Kotiseutuliiton sosiaalisen median palvelujen kohdalla aina, kun se on mahdollista. Instagramissa käytämme toisinaan kuvan päällä tekstiä, palvelun luonteesta johtuen, jotta tavoitamme eri palvelujen käyttäjät mahdollisimman kattavasti.  Sama teksti-informaatio löytyy näissä tapauksessa aina myös muilta kanavilta saavutettavasti, erityisesti liiton nettisivuilta.

Huomasitko saavutettavuuspuutteen digipalvelussamme? Kerro se meille ja teemme parhaamme puutteen korjaamiseksi

Sähköpostilla

toimisto@kotiseutuliitto.fi

Muilla tavoin

Voit ottaa yhteyttä myös puhelimitse puh. 045 614 0464, 09 612 6320
tai postitse osoitteeseen: Suomen Kotiseutuliitto, Kalevankatu 13 A, 00100 HELSINKI

Valvontaviranomainen

Jos huomaat sivustolla saavutettavuusongelmia, anna ensin palautetta meille eli sivuston ylläpitäjälle. Vastauksessa voi mennä 14 päivää. Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saa vastausta lainkaan kahden viikon aikana, voit tehdä ilmoituksen Etelä-Suomen aluehallintovirastoon. Etelä-Suomen aluehallintoviraston sivulla kerrotaan tarkasti, miten ilmoituksen voi tehdä ja miten asia käsitellään.

Valvontaviranomaisen yhteystiedot

Etelä-Suomen aluehallintovirasto
Saavutettavuuden valvonnan yksikkö
www.saavutettavuusvaatimukset.fi
saavutettavuus(at)avi.fi
puhelinnumero vaihde 0295 016 000

Teemme jatkuvasti työtä saavutettavuuden parantamiseksi

Olemme sitoutuneet digipalveluiden saavutettavuuden parantamiseen

Kotiseutuliitto kiinnittää erityistä huomiota materiaalin silmäiltävyyteen ja helppolukuisuuteen. Pitkiä virkkeitä jaetaan lyhyemmiksi. Kappalejakoja, väliotsikointeja ja luetteloita on lisätty. Nämä vaatimukset on sisällytetty myös blogin ja muiden tekstien kirjoitusohjeisiin. Kuviin lisätään aina ALT-teksti. Nettisivujen värityksiä on muutettu kauttaaltaan kontrastin parantamiseksi, ja kuvakaruselli on varmuuden vuoksi pysäytetty kokonaan. Nettisivuilla ei julkaista tekstiä kuvan päällä, jos sisältö on merkityksellistä asian ymmärtämisen kannalta.

Tarjoamme tukea käyttäjille joille digipalvelut eivät ole saavutettavissa

Annamme tarvittaessa saavutettavuustukea niin puhelimitse, sähköpostitse kuin kasvokkaistakin tukea, mikäli esimerkiksi koronarajoitukset sen sallivat.

Tämä verkkosivusto/sovellus on julkaistu

02.05.2018