Sök renoveringsbidrag

Suomeksi

OBS. Viktig information för ansökande!
– Hembygdförbundets föreningshusteam ger råd till fredagen den 29 september kl. 16.
– Ansökningstiden upphör lördagen den 30 september kl. 23.59.
– Om du har ansökt om nytt användarnamn och har inte fått något mejl, kolla också spam-filen.

Sökanden bör inledningsvis noggrant ta del av de allmänna anvisningarna och anvisningarna för bidragssökande:

Renoveringsbidrag

Ansökningstiden infaller årligen i september. Ansökningstiden upphör den 30 september. Bidragsansökan ifylls i webbtjänsten. Om särskilda skäl föreligger kan ansökan lämnas in på pappersblankett B:1 (se sidan Blanketter).

OBS. Specialbidrag för konditionsbedömning (ansökas av grupper på minst två samfund): se anvisning på sidan Blanketter.

1. Ansök om användarnamn eller logga in med ditt användarnamn som du har fått tidigare.  Användarnamn skapas endast på vardagarna. OBS! Om du har ansökt om nytt användarnamn och har inte fått något mejl, kolla också spam-filen.

Ansök om användarnamn

2. Logga in och fyll i ansökan. Tjänsten för elektroniska ansökningar är öppen fram till kl. 23:59 den 30 september.

Logga in till webbtjänsten

3. Underteckningar. Endast en undertecknad ansökan kan behandlas.

NYHET 2020: Ansökan undertecknas elektroniskt. Ansökan behöver inte skrivas ut eller postas. Om den elektroniska underskriften av någon orsak misslyckas, skriv ut ansökans sammandragssida och skicka den med de officiella undertecknarnas underskrifter till Finlands Hembygdsförbund senast den 30 september (poststämpel godkänns). Försenade ansökningar beaktas inte.

Frågor angående ansökningsprocessen eller webbtjänsten?

seurantalot (at) kotiseutuliitto.fi, tfn 046 567 3997

Blanketter