Att ansöka om bidrag

Suomeksi

Bidraget kan sökas 6.3–11.4.2023. Ansökningstiden utgår tisdagen 11.4.2023 kl. 16.00. De ansökningar som kommer in för sent beaktas inte.

Den sökande har ansvaret för att lämna in ansökan inom tidsfristen. Vänta inte med din ansökan till sista ansökningsdagen.

Hur söker man bidraget?

1. Läs först ansökningsanvisningarna noggrant.

2. Ansök om användarlösenord till det elektroniska ansökningssystemet.

Ansök genom att fylla i blanketten här (klicka på länken).

Ansök om användarlösenord i god tid. Användarlösenord skapas på vardagar under öppettiderna av Hembygdsförbundets kontor. Om du har ansökt om nya användarlösenord och inte har fått dem, kontrollera också skräppostmappen i din e-post.

OBS! Nya användarlösenord krävs för denna sökning. Det är inte möjligt att använda användarlösenordet för föreningshusens renoveringsbidrag.

3. Fyll i ansökan om energibidrag för föreningshus i det elektroniska systemet.

Ansökningstiden utgår 11.4.2023 kl. 16.00. Därefter stängs webbtjänsten och du kan inte längre lämna in en ansökan.

Om du inte kan fylla i ansökan elektroniskt kan du beställa en pappersansökan från energibidragkoordinator Elina Vulli, tfn 044-9722825. För pappersansökan räcker det med att poststämpelns datum är 11.4.2023 eller tidigare.

Obs! De ansökningar som kommer in för sent beaktas inte.

Logga in i det elektroniska ansökningssystemet:

4. Be om råd vid behov

Rådgivning ges på vardagar under Hembygdsförbundets kontors öppettider.

Be om råd om sökning och användning av systemet:
energiatuki @ kotiseutuliitto.fi, tfn 044-9722825.

Vid tekniska problem kan du också kontakta tjänsteleverantören:
seurantalot @ vetokonsultit.fi