Kotiseutukahvit maakunnittain

Suomen Kotiseutuliitto juhlii kotiseututyötä ja liiton 75-vuotisjuhlavuotta yhdessä jäsentensä kanssa joka puolella Suomea järjestettävillä kotiseutukahveilla, erityisesti viikonloppuna 25.–26. toukokuuta. Kahvitilaisuuksissa esitellään kotiseututyötä ja jäsenten toimintaa, viihdytään ja kahvitellaan. Liiton jäsenet lähtivät upeasti mukaan yhteiseen kampanjaan, kotiseutukahveja järjestetään tänä vuonna yli sata, kaikissa maakunnissa!

Katso alla olevasta listauksesta kaikki kahvitilaisuudet, tarkemmat tiedot suoraan järjestäjiltä. kahvitilaisuuksia voi vielä ilmoittaa mukaan, ohjeet verkkosivullamme: Koko Suomen kotiseutukahvit.

Mahdolliset muutokset omaan kahvitilaisuuteen voi ilmoittaa sähköpostitse Kotiseutuliiton juhlavuoden koordinaattorille: jonina.vaahtolammi (a) kotiseutuliitto.fi.

Etelä-Karjala

• Lappeenranta / Joutseno, aika ja paikka tarkentuu myöhemmin. Järjestäjä: Joutsenon kotiseutuyhdistys.
  • Lemi, sunnuntai 26.5. klo 11, Lemin kotiseutumuseo, Vainikkalantie 6, 54710 Lemi. Järjestäjä: Lemin Kotiseutuyhdistys.
  • Rautjärvi, sunnuntai 26.5. klo 13, Rautjärven Pitäjäntupa, Miettiläntie 1763, Rautjärvi. Järjestäjä: Rautjärven Kotiseutuyhdistys.
  • Ruokolahti, lauantai 18.5. klo 12–16, Ruokolahti-talo, Kappelitie 2, 56100 Ruokolahti. Järjestäjä: Ruokolahti-seura.

Etelä-Pohjanmaa

• Ilmajoki, lauantai 25.5. klo 13–15, Ilmajoen museo, Ilkantie 16, 60800 Ilmajoki. Järjestäjä: Ilmajoen Museo- ja Maamiesseura ry.
  • Kauhava / Alahärmä, sunnuntai 26.5. klo 12 alkaen, Kotiseututalo, Knuuttilanraitti 305, 62310 Voltti. Härmä-Seuran esittelyä ja pelimannimusiikkia. Järjestäjä: Härmä-Seura ry.
  • Kuortane, lauantai 25.5. klo 13-15, Kuortaneen Talomuseo, Museopolku 1, 63100 Kuortane. Järjestäjä: Kuurtanes-Seura ry.
  • Kurikka / Jalasjärvi, sunnuntai 26.5. klo 13–15, Jalasjärven museo, Museonmäentie 80, 61600 Jalasjärvi. Järjestäjä: Jalasjärvi-Seura.
  • Lappajärvi, sunnuntai 26.5. klo 12, Lappajärven kotiseutumuseo, Kotiahonkuja 9 62600 Lappajärvi. Järjestäjä: Lappajärvi-seura.
  • Seinäjoki / Nurmoo, sunnuntai 26.5. klo 13–15. Nurmon museo, Hermannintie 1, 60550 Nurmo. Järjestäjä: Nurmoo seura ry.

Etelä-Savo

• Juva, sunnuntai 26.5. klo 14, Hildur (käsityöläisten kokoontumispaikka), Juvantie 2, 51900 Juva. Järjestäjä: Juvan Kotiseutu- ja museoyhdistys ry.
  • Kangasniemi, lauantai 25.5. klo 14, Pitkäpellon kotiseututalo, Makkolantie 1139, 51200 Kangasniemi. Järjestäjä: Kangasniemen Kotiseutuyhdistys ry.
  • Mikkeli / Haukivuori, lauantai 25.5. klo 10–12, Haukivuoren tori, Keskustie, 51600 Haukivuori. Järjestäjä: Haukivuoren Kotiseutuyhdistys ry.
  • Mikkeli / Ristiina, sunnuntai 26.5. klo 13.30–15.30, jonka jälkeen kotiseutuväen messu klo 16, Vanha everstin virkatalo eli sotakoulu, Brahentie 54, 52300 Ristiina. Järjestäjä: Ristiina-Seura ry.
  • Pieksämäki, lauantai 25.5. klo 10–14, Pieksämäen Kotiseutuarkiston työtila, Kulttuurikeskus Poleeni, Savontie 13, Pieksämäki. Järjestäjä: Pieksämäki-Seura ry.

Kainuu

• Kajaani, sunnuntai 26.5. klo 15, Kajaanin raatihuone, Linnankatu 14 87100 Kajaani. Järjestäjä: Kainuun museo- ja kotiseutuyhdistys ry.
  • Kajaani, sunnuntai 26.5. klo 12–15, Paltaniemen kylätalo, Satamatie 2, 87850, Kajaani. Järjestäjä: Paltaniemen kotiseutuyhdistys ry.
  • Paltamo, sunnuntai 26.5. klo 15, Vaarantalo, Halmetmäentie 2a, 88300 Paltamo. Järjestäjä: Vaarankylän kyläyhdistys ry.

Kanta-Häme

• Forssa, lauantai 25.5., klo 10–14, Forssan museo, Wahreninkatu 12, Forssa. Järjestäjä: Lounais-Hämeen Kotiseutuyhdistys ry.
  • Hattula, tiistai 28.5. klo 13–15, Hattula-Pirtti, Museotie 9, Hattula. Järjestäjä: Hattula-Seura.
  • Hämeenlinna / Kalvola, sunnuntai 26.5. klo 11–12, museon kesänavajaiset, Kalvolan kotiseutumuseo, Iittalantie 284, Iittala. Järjestäjä: Kalvola-Seura ry.
  • Hämeenlinna, perjantai 28.6. klo 10–13, Hauhon kirkonkylä, Heinäpäivän kahvitus, Hauhontie 8, 14700 Hauho. Järjestäjä: Hauho-Seura ry.
  • Lammi, sunnuntai 9.6. klo 12, Lammin pellava- ja sahtimuseo, Evontie 7, 16900 Lammi. Järjestäjä: Lammi-Seura.
  • Riihimäki, lauantai 25.05. klo 12–14, Riksula, Eteläinen asemakatu2, 11130 Riihimäki. Veturitallialueen esittely kahvien jälkeen. Järjestäjä: Riihimäki-Seura ry.
  • Tammela, lauantai 25.5. klo 12–15, Lounais-Hämeen Pirtti, Saaren kansanpuisto, Portaantie 480, 31300 Tammela. Järjestäjä: Tammelan kunta.
  • Ypäjä, 25.5–26.5., klo 13–16. Kankareen torppa, Hyrsynkulmantie 632, 32100 Ypäjä. Järjestäjä: Ypäjän Kotiseutuyhdistys ry.

Keski-Pohjanmaa

• Kaustinen, sunnuntai 12.5. Klo 14.30–16, Kansantaiteenkeskus, Jyväskyläntie 3, 69600 Kaustinen. Järjestäjät: Kaustisen kotiseutuyhdistys ry ja Virkkalan Perinneseura ry.
  • Kokkola / Lohtaja, maanantai 27.5. klo 10–12, Lohtaja-talo, Alaviirteentie 4, 68230 Lohtaja. Järjestäjä: Lohtajan Kotiseutuyhdistys.
  • Perho, lauantai 25.5. klo 12–15, Koulutie 4, 69950 Perho. Järjestäjä: Perhon kotiseutuyhdistys ry.

Keski-Suomi

• Hankasalmi, perjantai 24.5. klo 18, Hankasalmen viihdekuoron konsertti, Kuuhankaveden koulun Kohtaamo, Kirkkotie 7, 41520 Hankasalmi. Järjestäjä: Hankasalmen kotiseutuyhdistys.
  • Jyväskylä / Tikkala, lauantai 25.5. klo 8–13, Mehtosen kaupan piha, Saukkolahdentie 2, 41860 Tikkala. Järjestäjä: Pohjoisen Korpilahden yhteistyöyhdistys ry.
  • Jyväskylä, sunnuntai 26.5. klo 13, Korpilahden Vanha Mylly, Korpilahti kk (ei virallista katuosoitetta, lähin katu Jussinpolku). Järjestäjä: Vanhan Korpilahden Kotiseutuyhdistys ry.
  • Jyväskylä, torstaina 16.5. kotiseuturetkellä Korpilahden Pohjoisille kylille, klo 18.30, Ylä-Muuratjärven kylätalolla, retkellä mukana oleville ja kylien kotiseutuaktiiveille. Järjestäjä: Jyväskylä-Seura.
  • Karstula, lauantai 25.5. klo 10–12, Kopeskaari tai sateella Heikin Tupa, Virastotie, Karstula. Järjestäjä: Karstula-Seura ry.
  • Keuruu, lauantai 25.5. klo 13–15, Keuruun kotiseutumuseo, Museotie 3, 42700 Keuruu. Järjestäjä: Keurusselän Seura r.y.
  • Keuruu / Pihlajavesi, keskiviikko 5.6. klo 11–14, museon talkoot, Pihlajaveden kotiseutumuseo, Koipikankaantie 1450, 42910 Pihlajavesi. Järjestäjä: Pihlajaveden kotiseutuyhdistys ry.
  • Konnevesi, maanantai 20.5. klo 18, Konneveden Kotiseutumuseo, Museotie 1, 44300 Konnevesi. Järjestäjä: Konneveden Kotiseutuyhdistys.
  • Kyyjärvi, lauantai 25.5. klo 11–13, Kyyjärven Museo, Tuliharjuntie 18 (kirkon vieressä). Järjestäjä: Kaunis Kyyjärvi.
  • Petäjävesi, lauantai 25.5. klo 10–14, Petäjäveden Heinähattu, Karikontie 1, 41900 Petäjävesi. Järjestäjä: Petäjävesi-seura.

Kymenlaakso

• Kouvola, lauantai 18.5. klo 10–17, Kotiseutumuseo Sukumuseo, Asemankulma 9, 46750 Liikkala. Järjestäjä: Mänttärin Sukuyhdistys ry.
  • Kouvola / Jaala, lauantai 25.5. klo 13–14, Salparinteentie 1, 47710 Jaala (ent. Jaalan kunnantalo). Järjestäjä: Jaalan Kotiseutuyhdistys ry.
  • Kouvola, sunnuntai 26.5. klo 14, Kymijoentie 42, Anjala. Järjestäjä: Anjala-Seura ry.
  • Kouvola / Valkeala, sunnuntai 26.5. klo 16 alkaen, Valkealan museoalue “Käräjätalo” Vanhatie 24, 45370 Valkeala. Järjestäjä: Valkealan kotiseutuyhdistys.

Lappi

• Rovaniemi, lauantai 18.5. klo 12–17, Kansainvälinen Museopäivä, Rovaniemen kotiseutumuseo, Pöykköläntie 4, 96460 Rovaniemi. Järjestäjä: Kotiseutuyhdistys Rovaniemen Totto ry.
  • Sodankylä, tiistai 11.6. klo 12 alkaen, Kotiseutumuseon avajaiset, Sodankylän Kotiseutumuseo, Hampputörmäntie 20, 99600 Sodankylä. Järjestäjät: Sodankylän kunta / Kotiseutumuseo ja Sodankylä-Seura.
  • Sodankylä, lokakuu, aika tarkentuu, Järjestökeskus Kitinen ry, Jäämerentie 19, 99600 Sodankylä. Järjestäjä: Kotiseutuyhdistys Sompio-seura ry.
  • Tervola, lauantai 25.5. klo 10–14, Tervolan kotiseutumuseo, Nelostie 366 A, 95325 Tervola. Järjestäjä: Tervolan Museoseura ry.

Pirkanmaa

• Juupajoki, lauantai 25.5. klo 11, Kallenautiontie 327, 35500 Korkeakoski. Järjestäjä: Juupajoki-seura ry.
  • Kuhmoinen, lauantai 25.5. klo 14, Kuhmola, Toritie 57, 17800 Kuhmoinen. Järjestäjä: Kuhmoisten Kotiseutuyhdistys.
  • Längelmäki, lauantai 18.5. klo 10–12, kevättalkoot, Museo, Hiukkaan kylätie 100, 35400 Längelmäki. Järjestäjä: Längelmäki-seura ry.
  • Pirkkala, sunnuntai 26.5. klo 13–15, Suupantori, Pirkkala. Järjestäjä: Pirkkala-Seura.
  • Punkalaidun, lauantai 18.5. klo 11–17, Laitumelle-lasku-tapahtuma ja Talonpoikaismuseo Yli-Kirran 70-vuotisjuhlavuoden avaus. Talonpoikaismuseo Yli-Kirra, Koiramäentie 2, 31900 Punkalaidun. Järjestäjä: Punkalaitumen Museo- ja kotiseutuyhdistys ry.
  • Sastamala, lauantai 25.5. klo 10–13, Sastamalan kaupungin keskustassa Vammalan torilla ”pystykahveet”. Järjestäjä: Tyrvään seudun Kotiseutuyhdistys ry.
  • Sastamala, lauantai 25.5. klo 14, Museontie 14, 32730 Sastamala. Järjestäjä: Keikyän Museo- ja Kotiseutuyhdistys.
  • Sastamala / Kiikka, lauantai 25.5. klo 10–14, Kiimajärven kylätalo, Kiimajärventie 3, 38300 Sastamala. Järjestäjä: Kiimajärven kyläseura ry.
  • Valkeakoski, perjantai 24.5. klo 13–16, Kotiseutuliiton juhlaseminaarin väliajalla, edellyttää ilmoittautumista, Valkeakosken kaupunginteatteri, Valkeakoskenkatu 17, 37600 Valkeakoski. Järjestäjä: Suomen Kotiseutuliitto.
  • Valkeakoski, sunnuntai 26.5. klo 15–17, Sääksmäen kotiseutumuseo, Kelhinpolku 46, 37700 Sääksmäki. Järjestäjä: Sääksmäki-seura.
  • Vesilahti, sunnuntai 26.5. klo 13–15, Narvan markkinakenttä ja kotiseutumuseo, Ylä-Narvantie 100, Vesilahti. Järjestäjät: Vesilahden museoyhdistys ry ja Tähti- nuorisoseura.
  • Ylöjärvi, torstai 16.5. klo 14–18, Kauppatie 16 A, 34300 Kuru. Järjestäjä: Kuru-seura.
  • Ylöjärvi, tiistai 21.5. klo 17.30–18.30, Kulttuuritalo Saurio, Sauriontie 1, Ylöjärvi. Järjestäjä: Ylöjärvi-Seura ry.

Pohjanmaa

• Maalahti, lauantai 25.5. klo 14, Jossinas stuga, Kyrktået, 66240 Petalax. Järjestäjä: Pohjanmaan liitto.

Pohjois-Karjala

• Juuka, lauantai 25.5. klo 12, Vuorentie 11, 83900 Juuka. Järjestäjä: Juuka-seura ry.

Pohjois-Pohjanmaa

• Haapavesi, lauantai 25.5. klo 12, Paakkilan vanha pappila, Paakkilantie 6, 86600 Haapavesi. Järjestäjät: Haapavesi-Seura ry ja Haapaveden kaupunki.
  • Ii, sunnuntai 26.5. klo 13, Hiastinhaaran luontopolku, Kantolantie 181, 91100 Ii. Järjestäjä: Ii-seura ry.
  • Ii, maanantai 29.5. klo 12, Kuivaniemen Kotiseutumuseo, Väätäjänniementie 6, 95110 Kuivaniemi kk. Järjestäjä: Kuivaniemen Kotiseutuyhdistys ry.
  • Kempele, sunnuntai 26.5. klo 18, Kempeleen kotiseutumuseo, Kirkkotie 18. Järjestäjä: Kempele-Seura ry.
  • Kuusamo, lauantai 25.5 klo 13–15, kampanisukahvit, Kumppanuustalo Nuotan Rysä-Sali, Apajatie 1, 93600 Kuusamo. Järjestäjät: Kuusamo-Seura ja Paanajärvi-Tavajärvi-seura.
  • Merijärvi, sunnuntai 26.5. klo 13 alkavan maakirkon jälkeen, Tähjän Kotiseututalo, Tähjäntie 141, 86220 Merijärvi. Järjestäjä: Merijärven Kotiseutuyhdistys ry.
  • Muhos, lauantai 25.5 klo 14–16, Muhoksen kotiseutumuseo, Muhostie 17, 91500 Muhos. Järjestäjä: Muhoksen kotiseutuyhdistys ry.
  • Nivala, lauantai 18.5. klo 13–15, Katvalan talonpoikaismuseo, Katvalantie 8, 85500 Nivala. Järjestäjä: Nivala-Seura ry.
  • Oulainen, perjantai 24.5. klo 11–14, Olotila, Keskuskatu 2, Oulainen. Järjestäjät: Oulaisten Kotiseutuyhdistys ja Pyhäjokiseutu-lehti.
  • Oulu, lauantai 25.5. klo 14–16, Turkansaaren museo, Turkansaarentie 152 90310 Oulu. Järjestäjä: Oulujoki-Seura ry.
  • Pudasjärvi, lauantai 25.5. klo 9, Pistelinkosken moporallin yhteydessä, Livon koulu, Kirsiojantie 31, 93220 Livo. Järjestäjä: Livokas ry.
  • Raahe / Arkkukari, lauantai 18.5. klo 10–15, Punainen Tupa näyttely-kahvila, Alatie 99, 92210 Arkkukari. Järjestäjä: Saloisten kotiseutu- ja museo yhdistys ry.
  • Raahe, perjantai 24.5. klo 18, Saarankantti, Saaranpolku 4, 86400 Vihanti. Järjestäjä: Vihannin Kotiseutuyhdistys ry.
  • Raahe / Pattijoki, 2.8. klo 18, Pattijoki-päivät, Ojalan kotiseutumuseo, Ojalantie 30, 92140 Pattijoki. Järjestäjä: Pattijoen kotiseutuyhdistys ry.
  • Vaala, sunnuntai 26.5. klo 12–14, Säräisniemen Kotiseutumuseo, Säräisniementie 345, 91760 Vaala. Järjestäjä: Säräisniemen Museo- ja Kotiseutuyhdistys ry.

Pohjois-Savo

• Iisalmi, lauantai 25.5. klo 13–15, Ylä-Savon kotiseutumuseo, Virrankatu 4, 74100 Iisalmi. Järjestäjä: Ylä-Savon kotiseutuyhdistys.
  • Kiuruvesi, aika ja paikka tarkentuu. Järjestäjä: Kiuruveden kotiseutuyhdistys ry.
  • Kuopio / Muuruvesi, lauantai 29.6. klo 10–16, Muuruveden Kotiseutumuseo, Muuruvedentie 24, 73460 Muuruvesi. Järjestäjä: Muuruveden Kotiseutuyhdistys ry.
  • Kuopio / Nilsiä, lauantaina 8.6. klo 10–13, Simola, Simolantie 41, 73300 Nilsiä. Järjestäjä: Nilsiän kotiseutuyhdistys.
  • Kuopio / Nilsiä, torstaina 6.6., Reitit ja risteykset -retken yhteydessä, lähtö Nilsiästä klo 9, Simolantie 41, 73300 Nilsiä. Järjestäjä: Nilsiän perinne- ja kulttuuriyhdistys ry.
  • Lapinlahti, sunnuntai 26.5. klo 12–14, Väärninsaari, Lapinlahti. Lapinlahti Seura ry.
  • Lapinlahti, lauantai 25.5. klo 9–12, Lastun pihapiiri, Linnansalmentie 85, 73100 Lapinlahti. Järjestäjä: Arkkitehtuuri- ja ympäristökulttuurikoulu Lastu.
  • Leppävirta, keskiviikko 15.5. klo 11, Palvelupäivien kevätkauden lopettajaiset, Salmitalo, Heinävedentie 2700, 79100 Leppävirta. Järjestäjä: Soinilansalmen Kyläyhdistys Ry.
  • Pielavesi, sunnuntai 26.5. klo 14, Suojala, Puistotie 8, 72400 Pielavesi. Järjestäjä: Pielavesi-Seura ry.
  • Rautalampi, sunnuntai 26.5. klo 15, Rautalammin museo, Kuopiontie 26, 77700 Rautalampi. Järjestäjät: Peuran museosäätiö sr, Rautalammin museon ystävät ry, Rautalammin Kulttuuriseura ry, Rautalammin historiallinen yhdistys ry ja Sisä-Savon perinneyhdistys ry.
  • Siilinjärvi, lauantai 27.7., Siili folkin festariteltta, Järjestäjä: Pohjois-Savon kotiseutuyhdistysten liitto ry.
  • Sonkajärvi, keskiviikko 26.6. klo 12, Sonkajärven kotiseututalo, Museokuja 5, 74300 Sonkajärvi. Järjestäjä: Sonkajärven kunnan kulttuuritoimi.
  • Suonenjoki, sunnuntai 23.6. alkaen klo 13, Paikallismuseopäivä, ITE-Aulis-kotimuseo, Herralanmäentie 399, 77600 Suonenjoki. Järjestäjä: ITE-Aulis ry.
  • Suonenjoki, lauantai 29.6. klo 12–16, Paikallismuseopäivä, Kolikkoinmäen työläiskotimuseolla, Kiertotie 8, 77800 Iisvesi. Järjestäjä: Suonenjoki-Seura ry.
  • Tervo, sunnuntai 26.5. klo 14 alkaen, Tervon kirkko, Kirkkotie 10 72210 Tervo. Järjestäjä: Tervo-seura ry.
  • Tuusniemi, sunnuntai 16.6. klo 13, luontokirkko, Koivulahden retkisatama, Koivulahdentie 280, 71210 Tuusjärvi. Järjestäjä: Tuusjärvi-Hiidenlahti kyläyhdistys ry.

Päijät-Häme

• Hollola / Hämeenkosken pitäjä, perjantai 24.5. klo 10–15, Seurala, Asikkalantie 1, 16800 Hämeenkoski. Järjestäjä: Koski-seura ry.

Satakunta

• Eura, lauantai 25.5. klo 14–16, Pollarin kulttuuritalo, Löröntie 17, 27600 Hinnerjoki. Järjestäjä: Hinnerjoen Kotiseutuyhdistys ry.
  • Eurajoki, lauantai 25.5. klo 12–14, Luvian kotiseutumuseo, Myllykuja 3 B, Luvia. Järjestäjä: Kotiseutuyhdistys Luvia Seor ry.
  • Pori, lauantai 25.5. klo 11–15, kotiseututalo Kahari, Museotie 14, 29600 Noormarkku. Järjestäjä: Noormarkun kotiseutuyhdistys.

Uusimaa

• Espoo, sunnuntai 21.4. klo 12–15, Hevosmiehentalo, Karhusaarenpiha 5, 02100 Espoo. Järjestäjä: Pro Karhusaari ry.
  • Espoo, torstai 23.5. klo 15–18, Kotiseututalo Parkvilla, Parkvillanpolku 4, 02600 Espoo. Järjestäjä: Espoon Kaupunginosayhdistysten Liitto ry.
  • Helsinki, torstai 16.5.2024 klo 17, Tapulikaupungin kirjasto, Ajurinaukio 5, 00750 Helsinki. Järjestäjä: Tapulikaupunki-Seura ry.
  • Helsinki, lauantai 25.5. klo 11–14, jäsenille tarjolla muurinpohjalettu, Puistolantori, 00760 Helsinki. Järjestäjä: Puistola-Seura, yhteistyössä Omakotiyhdistys ja Puistolan Urheilijat.
  • Helsinki, lauantai 25.5. klo 13–16, Sjökulla-päivä, Sjökullan torppa, Harbonkatu 10, 00980 Helsinki. Järjestäjä: Vuosaari-Seura ry.
  • Helsinki, sunnuntai 26.5. klo 14–15, Tapanilan kylätila, Veljestenpiha 9, 00730 Helsinki. Järjestäjä: Tapanilan kylätila ry.
  • Helsinki, sunnuntai 26.5. klo 18–20, Matruusinpuisto. Järjestäjä: Katajanokkaseura ry.
  • Helsinki, lauantai 14.9. 10–13, Myllypuro-päivä, Myllypuro, Asukastila Orpaantupa, Myllypurontie 22, 00920 Helsinki. Järjestäjä: Myllypuro-seura ry.
  • Hyvinkää, torstai 6.6., Vaiveron myllytilan kesäpäivien avajaiskahvit, Myllytilantie 36, 05880 Hyvinkää. Järjestäjä: Hyvinkää-Seura.
  • Vantaa, tiistai 7.5. klo 18, Kaivokselan kulttuurikävelyn yhteydessä. Järjestäjä: Kaivoksela-seura.
  • Vantaa, sunnuntai 26.5. klo 15.30, Håkansbölen kartano, Vuorilehdontie 6, 01200 Vantaa. Järjestäjä: Håkansbölen kartanon kummit ry.
  • Vantaa, perjantai 31.5. kello 13–15, osana Kestikievarin kahvihetkeä, Övre Nybacka, Nybackankuja 4, 01670 Vantaa. Järjestäjä: Vantaa-Seura.

Varsinais-Suomi

• Laitila, sunnuntai 26.5. klo 14–16, Walon talo, Koulutie 17 b, 23800 Laitila. Järjestäjä: Laitilan Kulttuuriseura Walo ry.
  • Loimaa, lauantai 25.5. kello 12–14, Loimaa-Seuran toimisto, Ateljee Hulmi, Hulmintie 8, 32200 Loimaa. Järjestäjä: Loimaa-Seura ry.
  • Oripää, lauantai 8.6. klo 10–13, Syrjämän ateljeekodin piha, Yläneentie 15, 32500 Oripää. Järjestäjä: Oripää-seura ry.
  • Paimio, sunnuntai 26.5. klo 14.30, Räpälän vanhan kirkonpaikan arkeologisten kaivausten esittely, Paimio 700 -juhlavuosi, Räpälän vanha kirkonpaikka, Sillankorvantie 4, Paimio, Huom! Pysäköinti: Jokelan koulun parkkipaikka, Vanha Turuntie 4. Järjestäjä: Paimio-Seura ry, yhteistyössä Paimion kaupunki, Paimion seurakunta ja Turun yliopiston arkeologian oppiaine.
  • Pyhäranta, sunnuntai 26.5. klo 13–15, Helinin torppa, Vanha Turuntie 182m, Pyhäranta. Järjestäjä: Pyhärannan kotiseutuyhdistys.
  • Rusko, lauantai 25.5. klo 11–15, Ruskon museo, Ruskon kirkkotie 17, Rusko. Järjestäjä: Rusko-Seura r.y.
  • Salo / Perniö, perjantai 24.5. klo 13–16, Perniön kunnantalo, Lupajantie 1, 25500 Perniö. Perniön kotiseutuyhdistys ry.
  • Salo, sunnuntai 26.5. klo 14, Vihiniemen kylätalo, Saarenjärventie 13, 25560 Koski as. Koski as kyläyhdistys ry.
  • Salo / Suomusjärvi, lauantai 25.5. klo 10–13, Suomusjärven kirjasto, Kitulantie 1, 25410 Salo. Suomusjärvi-Seura ry.
  • Salo, maanantai 27.5. klo 17, kahvittelun jälkeen opastettu kierros kotiseutumuseossa, Franssintalo, Kirkkorinne 9, 24800 Halikko. Rikala-seura ry.
  • Somero, lauantai 25.5. klo 12–14, Harjun kivinavetta, Härkäläntie 116 31400 Somero. Somero-Seura ry.
  • Turku / Satava, lauantai 25.5. klo 14–17, Kotiseutuliiton juhlavuosi ja yhdistyksen 60-vuotisjuhla, Kakskerran Kotiseutuyhdistyksen Museotorppa, Salmenrannantie 4, 20960 Turku. Kakskerran Kotiseutuyhdistys ry.
  • Turku, sunnuntai 26.5. klo 16, Kakskerran seuraintalo, Samppaantie 90. Kakskertaseura ry.