Avustusklinikka: tukea kulttuurihistoriallisten rakennusten korjaamiseen

Vanhan, kulttuurihistoriallisesti arvokkaan rakennuksen korjaamiseen on mahdollista hakea valtion avustuksia. Säilyttävään, talon ominaispiirteet huomioivaan korjaamiseen voi hakea avustuksia Museovirastolta ja ELY-keskuksesta. Avustusten hakuajat ovat vuosittain loka-marraskuussa.

Korjausklinikka-hanke ja Lahden Museot / Päijät-Hämeen alueellinen vastuumuseo järjestivät yhteistyössä Hämeen ELY-keskuksen kanssa avustusklinikan verkossa tiistaina 7. syyskuuta. Klinikalla Lahden Museoiden korjausrakentamisen asiantuntija Anssi Malinen kertoi valtion korjausavustusten ehdoista ja antoi käytännön ohjeita niiden hakemiseen. Alueidenkäytön asiantuntija Hannele Kuitunen Hämeen ELY-keskuksesta piti tietoiskun rakennusperinnön hoitoavustuksista.

Tapahtumassa yleisö sai myös esittää kysymyksiä avustuksista ja niiden hakemisesta. Kiitos kaikille esiintyjille ja osallistujille onnistuneesta Avustusklinikasta!

Avustusklinikan aineistot

Avustusklinikka 7.9.2021 Hannele Kuitunen / Hämeen ELY-keskus (pdf)

Avustusklinikka 7.9.2021 Anssi Malinen / Lahden Museot (pdf)

Avustusklinikan tallenne Kotiseutuliiton Youtube-kanavalla