Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Yhteisöt elävät! -elävän perinnön etätyöpaja Etelä-Savossa

7.10.2020 klo 16:30 - 18:30

HUOM! Koronaepidemiatilanteen takia tilaisuus järjestetään etänä Zoom-alustalla ke 7.10. klo 16.30–18.30.

Ilmoittautumista on jatkettu pe 2.10. klo 15 asti.

Miten perinteet elävät juuri meillä?
Kuinka tuoda näkyville omaleimainen paikallisuus?
Tule mukaan Yhteisöt elävät! -elävän perinnön työpajaan ke 7.10 Lustoon!

Lusto – Suomen Metsämuseo ja Suomen Kotiseutuliitto järjestävät yhdessä elävän perinnön työpajan keskiviikkona 7.10. klo 16.30–20 Lustossa, Punkaharjulla.

Työpajassa pohditaan keinoja saada elävä kulttuuriperintö – ne omalle yhteisölle tärkeät tiedot, taidot, tekemisen ja toiminnan tavat näkyviin, kaikkien saataville ja huomatuksi.

Tilaisuus alkaa klo 16.30 kahvilla ja jatkuu 17–20 keskustelulla paikallisesta elävästä perinnöstä ja suomalaisesta metsäsuhteesta sekä osallistujien omien elävän perinnön ilmiöiden käsittelyllä. Luvassa siis eväitä paikallistoimintaan, merkitysten löytämiseen sekä rahoituksen hakemiseen omille elävän perinnön toiminnoille ja hankkeille.

Ilmoittautuminen ja erityisruokavaliotoiveet 29.9. mennessä: maria.talvitie@kotiseutuliitto.fi

Facebook-tapahtuman löydät täältä.

Yhteisöt elävät! -työpajat järjestetään kokoontumisrajoitusten mukaisesti ja turvavälejä noudattaen.
Ethän saavu tilaisuuteen hengitystieinfektio-oireisena (yskä, kurkku-kipu, kuume, hengenahdistus, lihaskivut, vatsaoireet ja päänsärky).

Yhteisöt elävät! -hankkeen työpajoissa tuetaan paikallisten yhteisöjen valmiuksia käsitellä oman alueen aineetonta kulttuuriperintöä.
Työpajat ovat tarkoitettu kulttuuriperintötyön-, kotiseututyön- ja kansalaistoiminnan tekijä- ja organisointijoukoille ja ne kutsuvat pohtimaan ja käytännössä suunnittelemaan sitä, mitä aineettoman kulttuuriperinnön siirtäminen, välittäminen ja vaaliminen voisi omassa yhteisössä olla.
Työpajakokonaisuus toteutetaan Museoviraston aineettoman kulttuuriperinnön sopimuksen mukaisten yhteistyö- ja kehittämishankkeiden avustuksella.

Tiedot

Päivämäärä: