Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Yhteisöt elävät! -elävän perinnön etätyöpaja Uudellamaalla

21.10.2020 klo 16:30 - 18:30

HUOM! Koronaepidemiatilanteen takia tilaisuus järjestetään etänä Zoom-alustalla ke 21.10. klo 16.30–18.30.

Kuinka tuoda näkyville omaleimainen paikallisuus?
Miten uudet ja vanhat perinteet elävät juuri meillä?
Tule mukaan miettimään keskiviikkona 21.10. Helsinkiin, keskustakirjasto Oodiin  Zoom-alustalle!

Kotiseutuliitto ja Helka ry järjestävät yhdessä elävän perinnön työpajan keskiviikkona 21.10. klo 16.30–18.30 Zoom-alustalla. Työpajassa pohditaan keinoja saada elävä kulttuuri – ne omalle yhteisölle tärkeät tiedot, taidot, tekemisen ja toiminnan tavat näkyviin, kaikkien saataville ja huomatuksi.

Tilaisuudessa keskustellaan elävästä paikallisuudesta sekä käsitellään osallistujien omien elävän perinnön, kaupunkikulttuurin ja asukastoiminnan ilmiöitä. Luvassa siis eväitä paikallistoimintaan, merkitysten löytämiseen sekä rahoituksen hakemiseen omille toiminnoille ja hankkeille.

Ilmoittautuminen 13.10. mennessä: maria.talvitie@kotiseutuliitto.fi
Osallistujamäärä on rajattu.

Facebook-tapahtuman löydät täältä.

Yhteisöt elävät! -työpajat järjestetään etänä tai kokoontumisrajoitusten mukaisesti ja turvavälejä noudattaen.
Ethän saavu lähitilaisuuteen hengitystieinfektio-oireisena (yskä, kurkku-kipu, kuume, hengenahdistus, lihaskivut, vatsaoireet ja päänsärky).

Yhteisöt elävät! -hankkeen työpajoissa tuetaan paikallisten yhteisöjen valmiuksia käsitellä oman alueen aineetonta kulttuuriperintöä.
Työpajat ovat tarkoitettu kulttuuriperintötyön-, kotiseututyön- ja kansalaistoiminnan tekijä- ja organisointijoukoille ja ne kutsuvat pohtimaan ja käytännössä suunnittelemaan sitä, mitä aineettoman kulttuuriperinnön siirtäminen, välittäminen ja vaaliminen voisi omassa yhteisössä olla.
Työpajakokonaisuus toteutetaan Museoviraston aineettoman kulttuuriperinnön sopimuksen mukaisten yhteistyö- ja kehittämishankkeiden avustuksella.

Tiedot

Päivämäärä: