Ladataan Tapahtumat

« All Tapahtumat

Uudenmaan maakunnallinen kokous

31.3. klo 16:00 - 18:30

Kaksi kahvikuppia - tapaa maakunnallisissa kokouksissa

Uudenmaan vuosittainen kotiseututoimijoiden kokous järjestetään tuttuun tapaan Helsingissä Pasilassa, maakuntaliiton tiloissa Kotiseutuliiton ja Uudenmaan liiton yhteistyönä. Tänä vuonna keskusteluissa ovat mukana myös uusien alueellisten vastuumuseoiden toimijat ja Uudenmaan rahasto.

Kahvitarjoilua varten pyydämme ilmoittautumiset viimeistään viikkoa ennen tilaisuutta verkko-osoitteeseen http://bit.ly/maakunnalliset.

OHJELMASSA

• Kahvitarjoilu
  • Maakunnan tervehdys, maakuntajohtaja Ossi Savolainen, Uudenmaan liitto
  • Ajankohtaiskatsaus: Kohti kestävää kotiseututyötä, toiminnanjohtaja Riitta Vanhatalo, Suomen Kotiseutuliitto
  • Alueellinen vastuumuseo on aloittanut maakuntamuseon tilalla. Mitä tämä tarkoittaa? Mukana Eero Salmio Helsingin kaupunginmuseosta, Lotta Friberg Länsi-Uudenmaan museosta sekä Synnöve Bergholm-Kullström Porvoon museosta
  • Uudenmaan rahasto tukee uusmaalaista kulttuuri- ja kotiseututyötä. Asiamies Leena Tammivuori, Uudenmaan rahasto
  • Erovuoroisen valtuustoedustajan katsaus alueen kotiseututyöhön, valtuutettu Eliisa Jäntti
  • Itäisen Uudenmaan ehdokkaan valitseminen ehdolle Kotiseutuliiton valtuustoon. Kaikki ehdokkaat esittäytyvät. Valtuuston lopullinen valinta tapahtuu vuosikokouksessa 14.8.2020 Kokkolassa.
  • Uudenmaan liiton ja muiden paikalla olevien Kotiseutuliiton jäsenyhteisöjen kuulumisia
  • Keskustelua

Tänä vuonna erovuorossa on itäisen Uudenmaan edustajana täydet kolme kautta toiminut FM Eliisa Jäntti Porvoosta.

Jos haluatte asettua ehdolle tai esittää henkilöä ehdolle valtuustoon, niin varauduttehan esittäytymään kokouksessa tai esittelemään ehdokkaanne. Ehdokkaan tulee olla Kotiseutuliiton jäsenyhteisön jäsen tai työntekijä. Ehdokasasettelussa kannattaa huomioida suositus, että valtuutettu istuu vähintään kaksi kautta ja enintään kolme. Näin saadaan sekä jatkuvuutta että muutosta. Yksi kausi kestää kaksi vuotta.

Huom! Valtuustoehdokkaan valinnassa Helkan ja Ekylin jäsenillä ei ole äänioikeutta. He valitsevat omat valtuustoehdokkaansa oman organisaationsa sisältä.

Tervetuloa osallistumaan vaikka useammankin osallistujan voimin!

Tarkemmat tiedot

Päivämäärä: