Ladataan Tapahtumat

« All Tapahtumat

Kymenlaakson maakunnallinen kokous

26.3. klo 15:30 - 17:30

Kaksi kahvikuppia - tapaa maakunnallisissa kokouksissa

Kymenlaakson kotiseututoimijoiden kokous järjestetään tänä vuonna Kouvolassa, Kotiseutuliiton ja maakunnan liiton yhteistyönä. Tänä vuonna keskusteluissa ovat mukana myös uuden alueellisen vastuumuseon toimijat.

Kahvitarjoilua varten pyydämme ilmoittautumiset viimeistään 17.3.2020 verkko-osoitteeseen http://bit.ly/maakunnalliset.

OHJELMASSA

• Kahvitarjoilut
  • Maakunnan kuulumisia kotiseututoimijoille, maakuntajohtaja Jaakko Mikkola ja aluekehitysasiantuntija Mia Hämäläinen, Kymenlaakson liitto
  • Ajankohtaiskatsaus: Kohti kestävää kotiseututyötä, järjestöassistentti Riina Koivisto, Suomen Kotiseutuliitto
  • Alueellinen vastuumuseo on aloittanut maakuntamuseon tilalla. Mitä tämä tarkoittaa? museotoimenjohtaja Kirsi Niku, intendentti Marja Salmijärvi, arkeologi Marita Kykyri, rakennustutkija Viivi Alajuuma sekä korjausrakentamisen asiantuntija Katariina Ruuska-Jauhijärvi, Kymenlaakson museo
  • Maakunnan nykyisen valtuustoedustajan katsaus alueen kotiseututyöhön, Raino Ojansivu
  • Maakunnan ehdokkaan valitseminen ehdolle Kotiseutuliiton valtuustoon. Ehdokkaat esittäytyvät.
  • Jäsenyhteisöjen kuulumisia ja keskustelua

Valtuuston lopullinen valinta tapahtuu Kotiseutuliiton vuosikokouksessa 14.8.2020 Kokkolassa.

Tänä vuonna erovuorossa on maakunnan edustajana kaksi kautta toiminut Raino Ojansivu Pyhtäältä.

Jos haluatte asettua ehdolle tai esittää henkilöä ehdolle valtuustoon, niin varauduttehan esittäytymään kokouksessa tai esittelemään ehdokkaanne. Ehdokkaan tulee olla Kotiseutuliiton jäsenyhteisön jäsen tai työntekijä. Ehdokasasettelussa kannattaa huomioida suositus, että valtuutettu istuu vähintään kaksi kautta ja enintään kolme. Näin saadaan sekä jatkuvuutta että muutosta. Yksi kausi kestää kaksi vuotta.

Tervetuloa mukaan vaikka useammankin osallistujan voimin!

Muuta: Paikan ovet ovat lukossa. Kokous alkaa tasan klo 15.30. Ongelmatilanteissa soita puh. 0440 566 566

Pysäköinti: Hovioikeudenkatu 6:n edessä on 2 tunnin pysäköinti 4 autolle. Pysäköinti on mahdollista myös ympäröivillä kaduilla tai ns. kirkon pysäköintialueella.

Tarkemmat tiedot

Päivämäärä: