Ladataan Tapahtumat

« All Tapahtumat

Lapin maakunnallinen kokous

25.3. klo 16:00 - 18:00

Kaksi kahvikuppia - tapaa maakunnallisissa kokouksissa

Lapin maakunnan kotiseututoimijoiden kokous järjestetään tänä vuonna Torniossa, Kotiseutuliiton ja Tornionlaakson museon yhteistyönä. Tänä vuonna keskusteluissa ovat mukana siis myös uuden alueellisen vastuumuseon toimijat.

Kahvitarjoilua ilmoittautumiset viimeistään viikkoa ennen tilaisuutta verkko-osoitteessa http://bit.ly/maakunnalliset.

OHJELMASSA

• Kahvitarjoilut
  • Tervetuloa! museonjohtaja Minna Heljala, Tornionlaakson museo
  • Alueellinen vastuumuseo on aloittanut maakuntamuseon tilalla. Mitä tämä tarkoittaa? Museon toimijat esittäytyvät. Museonjohtaja Minna Heljala, rakennustutkija Teija Ylimartimo, arkeologi Titta Kallio-Seppä ja maakuntatutkija Maija Joensuu.
  • Rovaniemen alueellisen vastuumuseon toimijat esittäytyvät
  • Ajankohtaiskatsaus: Kohti kestävää kotiseututyötä, järjestöpäällikkö Liisa Lohtander, Suomen Kotiseutuliitto
  • Maakunnan ehdokkaan valitseminen ehdolle Kotiseutuliiton valtuustoon. Kaikki ehdokkaat esittäytyvät.
  • Jäsenyhteisöjen kuulumisia ja keskustelua

Valtuuston lopullinen valinta tapahtuu Kotiseutuliiton vuosikokouksessa 14.8.2020 Kokkolassa.

Tänä vuonna erovuorossa on maakunnan edustajana täydet kolme kautta toiminut Helka Savikuja.

Jos haluatte asettua ehdolle tai esittää henkilöä ehdolle valtuustoon, niin varauduttehan esittäytymään kokouksessa tai esittelemään ehdokkaanne. Ehdokkaan tulee olla Kotiseutuliiton jäsenyhteisön jäsen tai työntekijä. Ehdokasasettelussa kannattaa huomioida suositus, että valtuutettu istuu vähintään kaksi kautta ja enintään kolme. Näin saadaan sekä jatkuvuutta että muutosta. Yksi kausi kestää kaksi vuotta.

Tervetuloa mukaan vaikka useammankin osallistujan voimin!

Tarkemmat tiedot

Päivämäärä: