Ladataan Tapahtumat

« All Tapahtumat

Päijät-Hämeen maakunnallinen kokous

2.4. klo 16:00 - 18:00

Kaksi kahvikuppia - tapaa maakunnallisissa kokouksissa

Päijät-Hämeen kotiseututoimijoiden kokous järjestetään tänä vuonna Lahdessa, Kotiseutuliiton ja maakunnan liiton yhteistyönä. Tänä vuonna keskusteluissa ovat mukana myös uuden alueellisen vastuumuseon toimijat.

Kahvitarjoilua varten pyydämme ilmoittautumiset viimeistään viikkoa ennen tilaisuutta verkko-osoitteeseen http://bit.ly/maakunnalliset.

OHJELMASSA

• Kahvitarjoilut
  • Maakunnan kuulumisia kotiseututoimijoille, maakuntajohtaja Laura Leppänen ja maakunta-arkkitehti Mirja Karila-Reponen
  • Ajankohtaiskatsaus: Kohti kestävää kotiseututyötä, toiminnanjohtaja Riitta Vanhatalo, Suomen Kotiseutuliitto
  • Alueellinen vastuumuseo on aloittanut maakuntamuseon tilalla. Mitä tämä tarkoittaa? Maakunnallisen museotyön tutkija Anna-Riikka Vaden ja korjausrakentamisen asiantuntija Anssi Malinen, Lahden museot / Päijät-Hämeen alueellinen vastuumuseo
  • Korjausklinikka – Kestävän rakentamiskulttuurin maaseutu -hanke Päijät-Hämeessä 2020-2021, projektipäällikkö Reetta Nousiainen, LAB Lahden ammattikorkeakoulu
  • Maakunnan nykyisen valtuustoedustajan katsaus alueen kotiseututyöhön, Ilkka Murto
  • Maakunnan ehdokkaan valitseminen ehdolle Kotiseutuliiton valtuustoon. Kaikki ehdokkaat esittäytyvät.
  • Jäsenyhteisöjen kuulumisia ja keskustelua

Valtuuston lopullinen valinta tapahtuu Kotiseutuliiton vuosikokouksessa 14.8.2020 Kokkolassa.

Tänä vuonna erovuorossa on maakunnan edustajana yhden kaksivuotiskauden toiminut
lehtori Ilkka Murto Asikkalasta.

Jos haluatte asettua ehdolle tai esittää henkilöä ehdolle valtuustoon, niin varauduttehan esittäytymään kokouksessa tai esittelemään ehdokkaanne. Ehdokkaan tulee olla Kotiseutuliiton jäsenyhteisön jäsen tai työntekijä. Ehdokasasettelussa kannattaa huomioida suositus, että valtuutettu istuu vähintään kaksi kautta ja enintään kolme. Näin saadaan sekä jatkuvuutta että muutosta. Yksi kausi kestää kaksi vuotta.

Tervetuloa mukaan vaikka useammankin osallistujan voimin!

Tarkemmat tiedot

Päivämäärä: