Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Talosaaren Torpan perinteinen pääsiäistapahtuma

30.3. klo 12:00 - 16:00

Vapaa pääsy
Muisto 1800-luvun lopun höyrylaivaliikenteestä Talosaareen Valokuvaaja Mirja Reijonen

Tervetuloa Torpalle viettämään mukavasti aikaa vaikka koko perheen voimin!
Lankalauantaina 30.3. kello 12 ja 16 välisenä aikana voit grillata omia eväitä nuotiopaikalla, tarkkailla lintuja, käydä merenrannalla ja vaikka kiertää luontopolun.
Vapaa pääsy, ei ennakkoilmoittautumista.

Talosaari on ikivanhaa kulttuuriympäristöä ja oli nimensä mukaan saari. Suuri Rantatie Viipuriin kulki saaren pohjoispuolella. 1800-luvun loppupuolelta aina 1930-luvulle saakka saareen oli höyrylaivaliikenne. Niemen kärjessä tästä on muistona kivisillan jäänteet. Talosaaressa sijaitsee Husön kartano, nykyään ratsastuskeskus, joka sai tieyhteyden vasta 1860-luvulla. Niemen rannalla sijaitsevalla Torpalla oli 1930-luvulla pieni viljelymaa. Helsy on vuokrannut rakennuksen pihapiireineen Helsingin kaupungilta. Torpvikenin lintulahden ranta ja metsäinen niemi sopivat retkeilyyn ja lintujen tarkkailuun. Alue on yleinen Helsingin ulkoilualue.

Torpalle voit myös jäädä yöksi (omat lakanat tai makuupussi mukaan). Ilmoittaudu sähköpostitse: helsy(ät)sll.fi

Yöpyjille on mahdollista lämmittää sauna.

Saavutettavuus: Helsyn Torppa sijaitsee Östersundomissa, Talosaaren ulkoilualueella. Torpalle tullaan omin avuin, sillä Talosaareen ei ole bussiyhteyttä viikonloppuisin. Itäkeskuksesta lähtevillä busseilla 831 (Landbo), 841, 842, 843, 844 pääset Talosaarentien risteykseen, josta on noin 4 km kävelyä Torpalle. Husön ratsastuskeskuksen parkkipaikalta kävelymatka Torpalle on noin 900 m. Anna Reittioppaaseen osoitteeksi Talosaarentie 276.

Torpan sijaintiin linkit Helsyn verkkosivuilla.

Tiedot

Päivämäärä:
30.3.
Aika:
Hinta:
Vapaa pääsy
Avainsanat:
,
Kotisivu:

Järjestäjä

Helsingin luonnonsuojeluyhdistys ry (Helsy)

Muut