Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Miten teen oman mobiilioppaan – eMuseo-etäkoulutus

3.11.2022 klo 16:30 - 19:30

kannettavan tietokoneen näyttö

eMuseo-palvelu on uudistunut! Palvelun avulla paikallismuseoille, kotiseutukohteille ja kävelyreiteille voi tehdä helposti omia mobiilioppaita. Kotiseutuliitto kannustaa jäsenyhdistyksiään, paikallismuseoita ja muita toimijoita liittämään omia kohteitaan ja aineistojaan palveluun.

Miten teen oman mobiilioppaan -koulutuksessa opitaan eMuseo-mobiilioppaan tekemisen perusteet. Osallistuja saa tunnukset harjoitteluympäristöön, jossa voi omatoimisesti harjoitella oppaan luontia. Koulutuksen päätteeksi on mahdollista esittää kouluttajalle kysymyksiä.

Koulutus sopii jo eMuseota käyttäneille sekä myös palvelun käyttöönottoa harkitseville. Mukaan otetaan 40 ensiksi ilmoittautunutta. Koulutus on ilmainen ja sitä rahoittaa opetus- ja kulttuuriministeriö.

Koulutus järjestetään etäyhteydellä Microsoft Teamsissa torstaina 3.11. kello 16.30–19.30, jota ennen osallistujille lähetetään osallistumislinkki ja tarkempia tietoja.

Ilmoittaudu mukaan tällä lomakkeella 31.10. mennessä. https://core.flomembers.com/kotiseutuliitto/events/register/28dd2c7955ce926456240b2ff0100bde

Koulutuksesta vastaa mobiiliopaspalvelua ylläpitävä Momeo Oy. Loppuvuonna voidaan toteuttaa myös etä-tukiklinikka ja/tai jatkokoulutus tarpeen ja kysynnän mukaan.

Suosittelemme tutustumaan etukäteen valmiisiin mobiilioppaisiin ja miettimään omaa mobiiliopasta. Osoitteessa www.emuseo.fi voit tarkastella valmiita oppaita ja reittejä.

eMuseoita ylläpitäville toimijoille on myös Facebook-ryhmä: www.facebook.com/groups/emuseo

Palvelun tilaaminen ja hinta

eMuseon vuosimaksu sisältää ylläpidon, tuen ja kehityksen. Täältä voit liittyä mukaan ja tarkistaa hinnat: https://kotiseutuliitto.fi/tietopankki/emuseo/

Kotiseutuliiton jäsenyydestä ja liittymisestä voi lukea lisää osoitteessa https://kotiseutuliitto.fi/jarjesto/liity-jaseneksi

Taustaa

Kulttuuriperintöä voi esitellä yleisölle myös mobiilisti! Suomen Kotiseutuliiton tarjoama eMuseo on mobiiliopas, joka sopii erinomaiseksi esittelyalustaksi paikallismuseolle, kulttuuripolulle tai vastaavalle kulttuurikohteelle. Mobiilioppaan avulla  kohde on aina avoinna ja koettavissa. Palvelun myötä osoitteeseen www.emuseo.fi syntyy kohteiden mobiilioppaista koostuva moderni ja interaktiivinen sivusto, jossa kuka tahansa voi vierailla kotoa käsin ja milloin tahansa. Mobiiliopas toimii kaikilla älypuhelimilla, tableteilla ja tietokoneilla ilman erillisen sovelluksen lataamista.

Yhdistykset ja museot voivat helposti tehdä itse mobiilioppaita museostaan tai kulttuurikohteestaan. Oppaisiin voi liittää tekstiä, kuvia, ääntä ja videoita. Oppaiden tekemiseen on tarjolla myös lisäkoulutusta!

Tiedot

Päivämäärä: