Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Mestarit & kisällit -juhla ja vinkkejä ylisukupolviseen työhön 23.11.

23.11.2022 klo 14:30 - 16:30

KUTSU

Arvoisa kulttuuriperinnön ystävä,

Suomen Kotiseutuliiton ylisukupolvinen kulttuuriperintöhanke Mestarit & kisällit palkittiin Prahassa syyskuussa Euroopan kulttuuriperintöpalkinnolla (Europa Nostra Awards / European Heritage Awards).

Tervetuloa juhlistamaan kanssamme palkintoa sekä kuulemaan vinkkejä ylisukupolviseen kulttuuriperintötyöhön! Tilaisuus järjestetään keskiviikkona 23. marraskuuta klo 14.30 alkaen, Opetushallituksen monitoimitilassa, Hakaniemenranta 6 (ensimmäinen kerros). Aloitamme kakkukahveilla ja varsinainen ohjelma alkaa kello 15.

Juhlapuheen pitää Kulttuurirahaston kannatusyhdistyksen puheenjohtaja Ilkka Länkinen. Opetus- ja kulttuuriministeriön tervehdyksen juhlaan tuo valtiosihteeri Tuomo Puumala. Ohjelmaan kuuluu myös Amina Mohamed Saladin lavarunoutta, Mestarit & kisällit -ryhmien konseptien esittelyä sekä ylisukupolvista kulttuuriperintötyötä käsittelevä paneelikeskustelu.

Euroopan kulttuuriperintöpalkinnon tulee luovuttamaan Europa Nostran hallituksen jäsen Tapani Mustonen sekä Euroopan komission Suomen-edustuston apulaispäällikkö Maria Kokkonen.

Ilmoittaudu  viimeistään 18. marraskuuta oheisen linkin välityksellä https://www.flomembers.com/kotiseutuliitto/events/register/d1fe173d08e959397adf34b1d77e88d7

Mikäli sinulla on erikoisruokavaliotoiveita (vegaaninen / gluteeniton), ilmoita toiveesi sähköpostitse riina.koivisto@kotiseutuliitto.fi 18. marraskuuta mennessä.

Tilaisuuteen ovat tervetulleita toiminnassa mukana olleet ryhmät, yhteistyökumppanit sekä kaikki ylisukupolvisesta kulttuuriperintötyöstä kiinnostuneet tai toimintaa suunnittelevat. Kutsua saa jakaa eteenpäin kaikille kiinnostuneille.

Tilaisuuden järjestävät Suomen Kotiseutuliitto, Mestarit & kisällit -hanke sekä Luova Eurooppa -yhteyspiste.

Mestarit & kisällit -toimintamalli syntyi vuonna 2018 Kulttuurirahaston kannatusyhdistyksen ideasta. Toiminnassa lapset, nuoret ja ikäihmiset tapaavat kulttuuriperinnön äärellä, yhdessä toinen toisiltaan oppien. Kaikilla on mahdollisuus osallistua toiminnan suunnitteluun ja jokainen saa olla vuorollaan sekä mestari että kisälli. Hankkeessa on ollut mukana kymmeniä toimintaryhmiä eri puolilta Suomea ja siihen on osallistunut yli tuhat eri ikäistä henkilöä. Hankkeen ensimmäistä vaihetta tuki Kulttuurirahasto ja meneillään olevaa toistaa vaihetta tukee opetus- ja kulttuuriministeriö.

Lue lisää Mestarit & kisällit -toiminnasta https://kotiseutuliitto.fi/toiminta/hankkeet/mestarit-ja-kisallit/

Lämpimästi tervetuloa!

Tiedot