Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Maisemapäivä Tervossa

18.10.2023 klo 09:00 - 15:00

Klo 9 – 12 Kekripukin rakentaminen
Klo 12 – 13 Lounastauko (omakustanteisesti esim. Lounasravintola Silta)
Klo 13 – 15 Maisemapäivän kävely

Vietä mahtava elämystentäyteinen syyslomapäivä Tervossa ja innostu kulttuuriympäristöjen mahdollisuuksista!

Ennen varsinaista Maisemapäivän kävelyä on ainutlaatuinen mahdollisuus osallistua suosittuun ja koko perheelle sopivaan Kekripukin rakentamiseen! Kekripukki palaa myöhemmin 3.11. Tervon Pukki palaa pellolle -tapahtumassa (katso lisää www.facebook.com/pukkipalaa). Kekripukin rakentamisen jälkeen on mahdollisuus vapaamuotoiseen ja omakustanteiseen lounastamiseen esim. Lounasravintola Sillassa.

Maisemapäivän kävelyllä ihaillemme maisemia ja luontoa keskustellen maisemien merkityksestä meille ihmisille. Kierrämme Pohjalammin luontopolun luonnonmaisemia katsellen ja jatkamme kylänraittia pitkin paloasemaa kohti.

Mukana kävelyllä on tervolainen Riitta Raatikainen. Riitta kertoo Kylän kaunistus -hankkeen tavoitteista ja esittelee mm. hankkeella kylänraitille toteutetun valokuvaseinän, jossa entisten aikojen tervolaiset kohtaavat nykyihmiset, sekä upouuden muraalin vanhan paloaseman seinillä. Tule inspiroitumaan hankkeen upeista ja rohkeista maisemateoista ja poimi talteen vinkit toteutukseen omalle kylällesi! Paluumatkalla kahvit Kyläkammarilla.

Kävelyreitin pituus on noin 2-3 km ja reitti on pääasiassa helppokulkuinen, mutta ei täysin esteetön. Varaathan säänmukaiset varusteet. Mukaan mahtuu max. 35 osallistujaa.

Leader Kalakukon alueelta (Tuusniemi, Kaavi, Siilinjärvi, Rautavaara, Kuopio) saapuville on kyytimahdollisuus Kuopiosta tai Siilinjärveltä.

Lähtö Kekripukin rakentaminen: klo 9.00 os. Haapamäentie 700, Tervo

Lähtö Maisemapäivän kävely: klo 13.00 levähdyspaikka järven rannassa, os. Lohitie 2, Tervo

Lisätiedot ja ilmoittautuminen 15.10. mennessä tarjoilun ja kyytien vuoksi: Kukka Koskinen, kukka.koskinen@maajakotitalousnaiset.fi, p. 0400 571 643

Järjestäjä