Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Kulkijoita Iijoella, melonta- ja soututapahtuma 2023

3.7.2023 klo 14:00 - 8.7.2023 klo 18:00

Kulkijoita Iijoella Valokuvaaja Tytti Lauhava-Kääriäinen

Elävä Iijoki ry:n järjestämä Melonta ja soutu on viisi päivää kestävä jokiretkitapahtuma. Tapahtuma alkaa maanantaina 3.7. kokoontumisella Taivalkosken Jokijärvelle ja päättyy Pudasjärvellä Kipinän kyläjuhlaan lauantaina 8.7. Etenemme päivittäin noin 30 km matkan myötävirtaan pitkin kaunista Iijokea. Vesillä ollaan päivittäin taukoineen noin seitsemän tuntia. Tapahtuma sopii kaikille luontoretkeilyistä kiinnostuneille aikuisille, nuorille ja lapsille. Mukaan voi tulla vaikka yhdeksi päiväksi tai koko viikoksi. Tapahtumassa on lisäksi runsaasti muita aktiviteetteja, tanssia, yhteislaulua, musiikkiesityksiä, pelejä ja leikkejä. Huomioimme erityisesti nuoret ja lapset.

Tämän vuoden tapahtuman teemana on Kulkijoita Iijoella. Joki yhdistä aikakausia ja niiden ihmisiä. Olemme osa sukupolvien ketjua, joka on kokenut koskien kuohut, kulkijaa kuljettavat nivat, suvannot ja taukopaikat. Iijoki on ollut tärkeä valtaväylä, entisaikojen moottoritie.
Järjestäjänä olemme sitoutuneet huomioimaan tapahtuman aikana luonnon kestävyyden ja tapahtuma nojaa vahvasti paikallisuuteen niin yhteistyökumppaneiden valinnassa kuin myös tapahtumassa tarjottavissa tuotteissa.

Tiedot

Alkaa: