Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

Sääksmäen kirkonpuolen kulttuuriraitin mobiilireitti

1.5. klo 00:00 - 31.10. klo 00:00

Maisema ValkeakoskeltaSääksmäen kulttuuriraitti Huittulassa Valokuvaaja Martina Motzbäuchel

Sääksmäki on valtakunnallisesti arvokasta maisema-aluetta. Rapolanharjun laelta avautuu näkymä kulttuurimaisemaan, josta erottuvat yksittäisinä kohteina Sääksmäen kirkko, Voipaalan ja Rapolan kartanot, Huittulan kylä sekä ympäröivät viljelykset ja vesialueet. Huittulan kylän halki kulkeva tie on ikivanha ja merkitty karttaan jo 1600 -luvulla.

Upeisiin maisemiin voi tutustua nyt omatoimisesti Sääksmäen kirkonpuolen kulttuuriraitti -mobiilireitin avulla. Reitti löytyy Citynomadin verkkosivuilta oheisesta linkistä: https://www.citynomadi.com/route/7739dac77fcdcae351058e293b4724b5 . Voit käyttää myös Nomadi sovellusta, joka on ladattavissa Google Playsta ja App storesta.

Voit myös tutustua Sääksmäen ja Tarttilan kulttuurimaisemiin oheiselta videolta: https://www.youtube.com/watch?v=edazmB_Juac&t=6s

Sääksmäen kirkonpuolen kulttuuriraitti -mobiilireitin on toteuttanut Yhteistyöllä nostetta Sääksmäelle -hanke yhdessä Sääksmäen kirkonpuolen kyläyhdistyksen kanssa.

Tiedot

Alkaa: