Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Kanteleen päivä

16.9.2023 klo 13:00 - 22:00

Vapaa pääsy

Kantele Suomen kansallissoittimena ansaitsee oman päivän suomalaisen kulttuurin juhlapäivien kalenteriin. Tavoitteemme on saada kantelepäivä viralliseksi liputuspäiväksi. Päämääränä on kanteletietoisuuden nostaminen. Päivällä vahvistetaan tunnetta, että kantele on jokaisen soitin, niin Suomessa asuvan tai itsensä suomalaiseksi kokevan. Päivän kunniaksi järjestetään Kantelegaala Helsingin G livelab -klubilla ja pop-up tapahtuma Kansalaistorilla. Päivä järjestetään ensimmäisen kerran 16.9.2023, ja tapahtumasta tehdään vuosittainen.

Hankkeella tuotetaan tietoa, ja vahvistetaan tunnetta, että kantele on jokaisen soitin – tätä vahvistetaan juhlistamalla omaa kulttuuria ja kanteletta näkyvällä paikalla. Myös maakunnat osallistuvat Kanteleen päivään somekampanjalla ja paikallisilla tapahtumilla. Helsingin keskustassa järjestettävässä flashmob -tapahtumassa otetaan screen-yhteys muutamalle paikkakunnalle, jossa juhlitaan kanteleen päivää ympäri Suomen.

Tiedot

Päivämäärä: