UKK eli usein kysytyt kysymykset

Täältä löydät vastaukset usein kysyttyihin kysymyksiin.

Miten ilmoittaudun Kotiseutupäiville ja retkille?
Ilmoittautuminen Kotiseutupäiville on päättynyt, mutta retkille ja opastuksille voi vielä ilmoittautua tästä.
Lisätietoa osallistujapassista löydät täältä.
Lisätietoa retkistä ja opastuksista löydät täältä.

Miten Vantaalla liikutaan?
Haluamme kannustaa kaikkia Kotiseutupäivien vieraita liikkumaan julkisilla, kuten aidot vantaalaiset! Kotiseutupäivien osallistumispassi sisältää kahden vuorokauden HSL:n matkalipun, jolla pääset liikkumaan näppärästi Vantaalla eli vyöhykkeillä BC. Heittäytyminen julkisen liikenteen seikkailuun voi jännittää, mutta Infopisteeltä saa apua ja neuvoja kulkemiseen ja matkalipun käyttöön. Lisäksi lauantaiksi on luvassa retkiä, joissa kuljetaan eri kohteisiin yhdessä matkakummien kanssa. Ota siis rohkeasti matkakortti käyttöösi!

Reittikarttoja, matkustusohjeita ja aikatauluja löydät osoitteesta hsl.fi/matkustaminen

Lisätietoa liikkumisesta Vantaalla löydät täältä.

Onko jotain ilmaisohjelmaa? / Mihin voi osallistua ilman osallistujapassia?
Kotiseutupäivät käsittävät useita kymmeniä tapahtumia eri puolilla Vantaan kaupunkia. Tarjolla on kulttuuria, taidetta ja elämyksiä paitsi museoissa, gallerioissa ja näyttelyissä, myös ulkoilmatapahtumissa. Kotiseutupäivät pitävät sisällään retkiä, opastettuja kävelykierroksia, seminaareja ja keskustelutilaisuuksia.

Viikonlopun aikana voi tutustua kaupungin eri asuinalueiden historiaan ja nykyisyyteen.
Päivillä saa katsauksen arkkitehtuuriin, kulttuuriympäristöihin ja yleiskuvan nopeasti muuttuvasta sykkivästä kaupungista.

Valtaosa retkistä, opastuksista ja kierroksista on maksuttomia ja niihin voi ilmoittautua kuka tahansa: Ilmoittautuminen retkiin ja opastuksiin. Myös keskustelutilaisuudet ovat ilmaisia ja avoimia kaikille.

Kotiseutupäivien ohjelma löytyy kokonaisuudessaan täältä.

Onko retkien ja opstuksien lähtöpaikalle järjestetty kuljetus?
Ei ole. Jokaisen on tultava omin neuvoin retkien ja opastuksien lähtöpaikoille. Muistathan, että Kotiseutupäivien osallistumispassi sisältää kahden vuorokauden HSL:n matkalipun, jolla pääset liikkumaan näppärästi Vantaalla eli vyöhykkeillä BC.

Mistä saan osallistujapassin, kun tulen perjantaina vasta klo 16 jälkeen?
Jos saavut Vantaalle vasta klo 16 jälkeen perjantaina 30.8., voit hakea osallistujapassisi Tiedekeskus Heurekan (Tiedepuisto 1) aulassa olevasta infopisteestä.

Voinko osallistua pelkästään lauantai-illan Kotiseutugaalaan?
Voit myös ilmoittautua ja osallistua pelkkään lauantai-illan Kotiseutugaalaan Ravintola Backaksen Puimalassa. Kotiseutugaalan hinta on 98 e/hlö. Kotiseutugaalaan voit ilmoittautua tästä.

Voinko perua osallistumiseni?
Osallistujapassin voit peruuttaa ennen 11.8.2024. Tämän jälkeen peruutus on mahdollista vain lääkärintodistuksella. Kaikista peruutuksista veloitamme kuitenkin hallintokulut (20 e). Peruutukset: toimisto@kotiseutuliitto.fi.

Maksullisten retkien ja opastuksien ilmoittautumiset ovat sitovia. Emme palauta maksettuja ilmoittautumismaksuja. Mikäli maksua ei ole suoritettu eräpäivään mennessä, ilmoittautuminen peruuntuu automaattisesti.

Jos et pysty osallistumaan sille retkelle, jolle olet ilmoittautunut, ilmoitathan asiasta toimisto@kotiseutuliitto.fi, niin pystymme tarjoamaan paikan seuraavalle.