Vuoden kotiseututeos -kilpailu avataan myös Facebookissa suorana lähetyksenä lauantaina

3.10.2019 Uutinen
Riitta Vanhatalo, Laura Kolbe, Teppo Ylitalo ja Heli Laaksonen.

Kotiseutuliiton Paikallisuuden paikka – mitä kuuluu kotiseutukirjallisuudelle? -keskustelu järjestetään Turun kirjamessujen Kuisti-lavalla lauantaina 5. lokakuuta kello 12.50–13.20. Samalla avataan Vuoden kotiseututeos 2020 -kilpailu ja paljastetaan, kuka kuuluisuus valitsee kirjan tänä vuonna. Voit seurata tilaisuutta suorana lähetyksenä tai myöhemmin tallenteena osoitteessa www.facebook.com/Kotiseutuliitto.

Turun kirjamessuilla keskustellaan lauantaina 5. lokakuuta kotiseutukirjallisuudesta. Paikallisuuden paikka – mitä kuuluu kotiseutukirjallisuudelle? -keskustelussa ovat mukana Euroopan historian professori Laura Kolbe, runoilija Heli Laaksonen ja Kotiseutuliiton toiminnanjohtaja FT Riitta Vanhatalo.

”Omien alojensa huippuosaajat lähestyvät kotiseutukirjallisuutta hieman eri vinkkeleistä, joten tulossa on varmasti herkullinen ja uutta luotaava kattaus”, odottaa moderaattorina toimiva historiantutkija ja kotiseutuaktiivi Teppo Ylitalo.

Samassa yhteydessä Kotiseutuliitto avaa Vuoden kotiseututeos 2020 -kilpailun. Jo kymmenen vuoden ajan järjestetyn kilpailun tavoitteena on kannustaa kotiseutukirjojen tekijöitä ja tuoda näkyvyyttä paikallista kulttuuria ja historiaa käsitteleville teoksille. Samassa yhteydessä Kotiseutuliitto paljastaa, kuka valitsee ensi vuoden voittajateoksen. Edellisen voittajan valitsi tietokirjailija Anna Kortelainen vuonna 2018. Tänä vuonna kilpailua ei järjestetty.

Lisätietoa Vuoden kotiseututeos -kilpailusta: www.kotiseutuliitto.fi/toiminta/palkinnot-ja-kilpailut/vuoden-kotiseututeos.