Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Valtakunnalliset kotiseutupäivät Kotkassa

8.9.2023 - 10.9.2023

Purjelaiva modernin rakennuksen edessä.

Valtakunnalliset kotiseutupäivät järjestetään 8.–10. syyskuuta 2023 Kotkassa. Ilmoittautuminen tapahtumaan jatkuu 6. elokuuta saakka.

Tapahtuman ohjelmatarjonta on runsasta. Keskustelukammareissa käsitellään lukuisia mielenkiintoisia teemoja liittyen niin teollisuushistoriaan, saaristoon kuin nykypäivän ajankohtaisiin kysymyksiin muun muassa puistoista, monikulttuurisuudesta ja kotiseuturakkaudesta.

”Etenkin retkitarjonta on monipuolista ja kiinnostaa varmasti niin paikallisia kuin muualta tulevia. Olemme pyrkineet hakemaan kohteita siten, että jokaiselle löytyisi jotain ja tietenkin myös niin, että Kotkan seudun ominaispiirteet ja vahvuudet tulisivat hyvin esiin”, kertoo Kotkan tapahtuman pääsihteeri Nina Rauhala.

Kotiseutupäivien teemaslogan on: Kotiseutumme: reilusti, rohkeasti ja rakkaudella.

Kotiseutupäivien tapahtumiin ilmoittaudutaan osoitteessa www.kotka.fi/kotiseutupaivat/ilmoittautuminen.

Alla olevassa videossa Valtakunnallisten kotiseutupäivien pääsihteeri Nina Rauhala ja Kotkan kulttuurijohtaja Tomi Purovaara kertovat, miksi kannattaa tulla Kotkaan 8.­—10. syyskuuta.

Kotka