Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Taaran Markkinat ja Nuku Yö Ulkona Laurinmäellä

26.8.2023 klo 13:00 - 27.8.2023 klo 00:30

Vapaa pääsy
Valokuvaaja Anna-Milla Vainio

Tervetuloa Laurinmäelle kaikki historiaa ja kulttuuriperintöä eri tavoin harrastavat ja näistä kiinnostuneet ikään tai säätyyn katsomatta. Luvassa on perinteiseen tapaan koko museoalueen valtaava vanhanajan markkinatori (klo 13-17) ja lisäksi Pyhän Ingridin jousiammuntaseikkailu ja -näytös sekä iltaohjelmaa tuliesityksineen ja noitarumpuineen.

Tapahtuma on maksuton, mutta torin ja kahvilan ostoksia varten kannattaa varata kortti ja käteistäkin. Voit nukkua yön ulkona omassa teltassa tai riippumatossa Laurinmäen alueella.
Keltaisen talon lounaskahvila on avoinna läpi tapahtuman (klo 13-17), iltaa istutaan nuotiolla ja vielä sunnuntaina on (yöpyjille ja kenelle tahansa) saatavilla runsas aamiaiskattaus, joka katetaan (sään salliessa pihamaalle) klo 10-12.

Klo 13 Pyhän Ingridin jousiammuntanäytös Torpparimuseon pihamaalla ja noin 13.30-14.15 metsäseikkailu nuoremmalle väelle luontopolulla. Metsäseikkailun aikana museolla viihdyttää Erkka Paukkonen. Metsäseikkailun päätyttyä jousiammunnan opastusta ja kokeiluja. (Ohjelmat yhteistyössä: Tarina Teltta, Luonnollisesti osuuskunta, Tuuloksen keskiaikaiset ja Napialan työväen näyttämö)

Klo 17 Päivi Hirvonen trio Keltaisella talolla. Emma-ehdokkaanakin olleen Päivin rinnalle liittyvät triossa Mirva Orm ja Tero Pajunen, joten luvassa on uniikki kolmen soittaja-laulajan trio.
Iltaohjelmassa tarinoita ja rummutusta nuotiolla (Erkka Paukkonen ja Minttu Saarinen). Tähtitaivaaseen tutustuminen – Kari Rauha tutustuttaa yleisöä eri tähtikuvioihin ja tuliesitykset n. klo 21 ja 23 (Tarina Teltta).

Järjestäjä

Janakkalan kunta