Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Satakunnan Museon opastettu retki Kokemäelle

9.9.2023 klo 09:00 - 17:00

Mäki-Ketalan tilan kuppikallio. Valokuvaaja Leena Koivisto, SatM.

Satakunnan Museon vuotuisen Euroopan kulttuuriympäristöpäivän retken kohteena on Kokemäki ja sen rikas kulttuuriperintö.

Retkellä tutustutaan sekä Kokemäen muinaisjäännöksiin että rakennettuun kulttuuriympäristöön. Käymme Perävainionmäen röykkiöalueella sekä Mäki-Ketalan tilalla, jossa on useita kuppikallioita. Tutustumme Teljän keskiaikaiseen kauppapaikkaan ja pistäydymme myös Pyhän Henrikin saarnahuoneella ja Kolsin voimalaitosalueella. Lounas syödään Kokemäen Seuratalolla. Päivän päätteeksi tutustutaan vielä Kokemäen kotiseutumuseoon ja kirkon ympäristöön Tulkkilassa.

Retkioppaina toimivat arkeologi Leena Koivisto, rakennustutkija Olli Joukio ja intendentti Akuliina Aartolahti.

Retkibussi oppaineen lähtee Satakunnan Museon edestä (Hallituskatu 11, Pori) klo 9 ja paluu samaan paikkaan klo 16.30-17. Retkelle pitää ostaa lippu verkkokauppa.pori.fi viimeistään ma 4.9. Lipun voi tulla ostamaan myös Satakunnan Museon lipunmyynnistä. Lippu on samalla paikan varaus. Mukaan mahtuu 45 henkeä.

Retken hinta on 35 €. Hinta sisältää opastukset kohteissa, matkat sekä lounaan. Muista mainita lipunoston yhteydessä ruoka-aineallergiat!

Retki toteutuu, jos mukaan ilmoittautuu 20 henkeä. Retkimaksu palautetaan, jos retki ei toteudu.

Varaa mukaan säähän sopiva varustus. Tervetuloa retkeilemään!

Lisätietoja: Carita Tulkki, intendentti, Satakunnan Museo
p. 044 701 1054, carita.tulkki@pori.fi