Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Pisteaitakurssi Riuttalan talonpoikaismuseolla 9.9.2023

9.9.2023 klo 09:00 - 15:00

Pisteaita, pistoaita, risuaita riukuaita… Perinteisellä puisella aidalla on monta nimeä murrealueesta riippuen. Kutsuitpa sitä miksi tahansa, nyt sinulla on mahdollisuus opetella sen teon niksit kurssillamme Riuttalan talonpoikaismuseon perinteikkäässä ympäristössä!

Kurssilla opettelemme aitatarpeiden ja aidan tekoa sekä teoriassa että käytännössä. Kurssin ohjaajana toimii Timo Reko Maaseudun Sivistysliitosta. Aidan teon lisäksi tarjolla on oppia myös hyönteishotellin rakentamiseen, hotellin rakentamisen niksit kurssilla neuvoo Kukka Koskinen MKN Maisemapalveluista. Tervetuloa mukaan vaikka koko perheen voimin!

Kurssin ajankohta: La 9.9.2023 klo 9-15 (pisteaitakurssi). Non-stop hyönteishotellipajat alkaen klo 10.
Paikka: Riuttalan talonpoikaismuseo (os. Riuttalantie 719 72100 Karttula)
Tarvittava varustus: Sään mukainen vaatetus ja työhanskat. Ota mukaan myös puukko, kassara/vesuri ja kirves, mikäli tällainen löytyy.

Kurssi on maksuton. Osallistujilla on mahdollisuus omakustanteiseen keittolounaaseen museon kahvila-ravintola Katrin Kammarj’issa (hinta 15,50 eur, lapset alle 10 vuotta 6 eur) ja vierailuun museossa (hinta aikuiset 10 eur, ryhmät 8 eur, lapset alle 10 vuotta 4 eur, myös museokortti käy).

Sitovat ilmoittautumiset 28.8. mennessä. Osallistujamäärä rajattu. Etusijalla ovat Kehittämisyhdistys Kalakukko ry:n toiminta-alueen asukkaat. Pidätämme oikeuden ohjelman muutoksiin.

Lisätiedot Katja Lappalainen puh. 050 3088916 katja.lappalainen@maajakotitalousnaiset.fi

Kurssi on osa Innostu ja hyödy kulttuuriympäristöstä IHKU-hanketta, jota rahoittaa Kehittämisyhdistys Kalakukko ry.

Järjestäjä

Itä-Suomen Maa- ja kotitalousnaiset/Innostu ja hyödy kulttuuriympäristöstä IHKU-hanke & Riuttalan talonpoikaismuseo

Riuttalan Talonpoikaismuseo
Riuttalantie 719 72100 Karttula