Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Museot elävän perinnön vaalijoina

7.9.2023 klo 17:00 - 19:00

Vapaa pääsy
Wårkullan kotiseututuvan päärakennus on peräisin 1890-luvulta. Liljendal hembygdsförening on harjoittanut talossa museotoimintaa vuodesta 1992. Valokuvaaja Liljendal hembygdsförening r.f.

Euroopan Kulttuuriympäristöpäivien teemana on ”Elävä perintö”. Teemaa pohdittaessa päätyi Itä-
Uudenmaan Rakennussuojelusäätiö – Östra Nylands Byggnadsvårdstiftelse Salvus tänä vuonna järjestämään tapahtuman, jossa arvostetaan paikallismuseoiden työtä ja toimintaa alueensa kulttuuriperinnön vaalijoina, tallentajina ja eteenpäin viejinä sekä tapahtumien ja näyttelyiden järjestäjinä. Itä-Uudellamaalla on yli 30 paikallis- ja kotiseutumuseota.

Salvus-säätiön tämän vuotinen Euroopan Kulttuuriympäristöpäivien jokavuotinen yleisötilaisuus järjestetään kuluvana vuonna Liljendalissa Wårkullan kotiseututuvassa (Andersbyntie 1, Andersby) torstaina 7.9. kello 17 alkaen. Esitelmän pitää Porvoon Museon/Itä-Uudenmaan alueellisen vastuumuseon johtaja Johanna Lehto-Vahtera teemanaan ”Museot elävän perinnön vaalijoina”.

Salvuksen puheenjohtaja, maakuntaneuvos Kimmo Kajaste avaa tilaisuuden. Tilaisuudessa jaetaan myös Salvus-säätiön vuoden 2023 Itä-Uudenmaan Kulttuuriympäristöpalkinto.

Tiedot

Päivämäärä: