Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Käsityön elävä perintö Suomen Kädentaidot -messuilla

19.11.2023 klo 12:00 - 12:30

Tapahtumasarja Tapahtuman sarjat (Näytä kaikki)
Neulominen on uusi kohde Elävän perinnön kansallisella listalla. Valokuvaaja Hilja Mustonen

Suomen suurimmilla käsityömessuilla on esillä myös elävän perinnön teemaa Taitoliiton ohjelmissa.

Lauantaina 18.11.2023 messujen päälavalla E-hallissa klo 14:30-14:55
Teemakeskustelu ja esitys
Käsityötaidot ovat kautta aikojen siirtyneet taitajalta toiselle ja niin on yhä tänä päivänä. Se ei kuitenkaan tarkoita, etteivät perinteet eläisi ajassa. Käsitöiden tekeminen ja tekijät muuttuvat siinä missä maailma meidän ympärillämme. Mitä on käsityön elävä perintö ja sen ympärillä tehtävä työ?
Taitoliiton toiminnanjohtaja Minna Hyytiäinen ja kehittämispäällikkö Kikka Jelisejeff.

Sunnuntaina 19.11.2023 Taitolavalla A-hallissa klo 12:00-12.30
Käsityön äärellä, keskustelua käsityön aineettomasta kulttuuriperinnöstä ja 10 minuutin puikkojooga, istahda kuuntelemaan oman käsityön kanssa.
Taitoliitto & Taito Pohjois-Pohjanmaa

Tiedot