Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Ihan pimmeetä! -retkitapahtuma Lapinlahdella

27.10.2023 klo 17:30 - 20:00

Tämän vuoden retki-, luonto- ja erätapahtumien sarja Lapinlahdella huipentuu Ihan pimmeetä! -retkitapahtumaan perjantaina 27.10. klo 17.30-20 Pajujärvellä Päämajalla (Luhintie 544 kohdalta löytyy opasteet majalle). Tapahtumasarja aloitettiin maaliskuussa lumikenkäillen Väisälänmäen kulttuuri- ja luontopolulla kevättä otettiin vastaan toukokuussa pyöräillen Nerkoon Santurin liikunta-alueella, kesälle sanottiin jäähyväisiä elokuussa vesiteemalla Tölvällä Nurmirannan retkisataman hienoissa maisemissa ja nyt ollaan syksyn ja talven taitteessa Pajujärvellä.

Tapahtumassa tunnelmoidaan ja nautitaan hämäränhyssystä ja syksyn pimeästä. Päämajan ympäristössä pääsemme yhdessä seikkailemaan heijastinrastiradalla ja valopolulla. Ota retkelle mukaan oma otsalamppu, taskulamppu tai muu valonlähde. Jälkimattojen avulla tunnistetaan eläintenjälkiä. Pääset myös nakuttelemaan peltivalolyhtyjä. Nuotiolla on tarjolla kahvia, mehua ja makkaraa ja mahdollisuus on lämmittää myös omia retkieväitä. Ota oma muki mukaan!

Tapahtumaan on vapaa pääsy ja se on tarkoitettu ihan kaikenikäisille retkeilijöille pienimmistä isompaan.

Tapahtumajärjestelyissä ovat mukana mm. Lapinlahden Riistanhoitoyhdistys, Lapinlahden Latu ja Lastu. Lapinlahtelainen retki-, luonto- ja erätapahtumien sarja on myös osa Euroopan kulttuuriympäristöpäiviä, jonka vuositeemana on 2023 Elävä perintö (https://kotiseutuliitto.fi/kulttuuriymparistopaivat/vuositeemat/), mitä retkeily ja pimeässä liikkumisen taidotkin ovat!

Tiedot

Päivämäärä: