Kulttuuriympäristöpäivien avajaisissa esillä saavutettava kulttuuriperintö

21.12.2020 Uutinen

Kaikilla on oikeus nauttia kulttuuriperinnöstä ja luoda uutta. Rajoja ylittämällä ja kynnyksiä madaltamalla yhä useammalla on mahdollisuus päästä osalliseksi kulttuuriperinnöstä. Euroopan kulttuuriympäristöpäivien vuoden 2021 teema Rajaton ja avoin kannustaa ylittämään monenlaisia rajoja.

Tervetuloa verkkoavajaisiin!

Kulttuuriympäristöpäivät kutsuu kuulemaan kiinnostavia puheenvuoroja saavutettavasta kulttuuriperinnöstä verkkoavajaisiin 4. helmikuuta 2021. Tapahtumassa kuullaan myös esimerkkejä rajoja ylittävistä tapahtumista ja järjestäjien kokemuksia niiden järjestämisestä.

Verkkoavajaisiin voi lähettää ilmoittautumisen yhteydessä kysymyksiä kulttuuriympäristöpäivien tapahtumien järjestämisestä ja saavutettavuudesta, kulttuuriympäristöpäivien työryhmä vastaa niihin tilaisuuden lopuksi. Ilmoittaudu mukaan verkkoavajaisiin viimeistään maanantaihin 1.2.2021 mennessä.

Lämpimästi tervetuloa kaikki teemasta ja kulttuuriympäristötapahtumien järjestämisestä kiinnostuneet!

Kulttuuriympäristöpäivien tarkoituksena on lisätä oman lähiympäristön arvostusta ja sen vaalimista. Päiviä vietetään Euroopan neuvoston ja Euroopan komission aloitteesta. Suomessa kulttuuriympäristöpäiviä koordinoivat Museovirasto, Opetushallitus, Suomen Kotiseutuliitto, Suomen Kulttuuriperintökasvatuksen seura ja ympäristöministeriö.