Aineistot julkaistu Kaikilla on oikeus kotiseutuun -seminaarista

3.5.2018 Uutinen

Kotiseutuliiton sivujen Aineistot-osiossa on nyt julkaistu 13.4. järjestetyn Kaikilla on oikeus kotiseutuun -tilaisuuden sisältöjä, videoita ja puheita.

Seminaari käsitteli yhtä Kotiseutuliiton toiminnan päälinjoista: monimuotoinen Suomi ja suomalaisuus. Kotiseutuliiton mielestä jokaisella on oltava oikeus tulla hyväksytyksi sillä seudulla, jolla asuu ja tuntea olonsa turvalliseksi. Kotiseutu ja siellä syntyvä kotiseututyö kaikessa moninaisuudessaan yhdistää erilaisia ihmisiä. Uusilla ja vanhoilla asukkailla, tulivat he mistä päin maailmaa tahansa, on ainakin yksi yhdistävä asia: nykyinen kotiseutu. Kotiseututyö kiinnittää tuohon seutuun ja opettaa arvostamaan aluetta.

Mutta miten ja missä asukkaat, yhdistykset ja kulttuurit kohtaavat?

Aineistot: Kaikilla on oikeus kotiseutuun -seminaari ja työpajat 13.4.2018, Helsinki