Vuoden kotiseutuyhdistys -kilpailuun voi osallistua vuosikertomuksen luonnoksella

8.4.2020 Uutinen

Kotiseutuliitto palkitsee jälleen Vuoden kotiseutuyhdistyksen. Valinta tehdään yhdistysten vuosikertomusten perusteella. Tänä vuonna kilpailuun voi osallistua myös vuosikertomuksen luonnoksella.

Vuonna 2019 palkinto meni Hauho-Seuralle. Heinäpäivä Hauholla. Kuva: Jouni Lehtonen.

Monissa yhdistyksissä kevätkokouksia on jouduttu siirtämään eikä kokouksia pystytä pitämään määräaikoihin mennessä. Vuoden kotiseutuyhdistys -kilpailuun voi tänä vuonna osallistua vuosikertomusluonnoksella. Vuosikertomuksen ei tarvitse olla kevätkokouksen hyväksymä.

Ilmoittautumisaikaa on vielä jäljellä, sillä kilpailu on auki huhtikuun loppuun saakka. Kaikki Kotiseutuliiton jäsenyhdistykset voivat osallistua kilpailuun.

Vuoden kotiseutuyhdistys -palkinto antaa tunnustusta aktiiviselle yhdistykselle. Se on kiitos hyvin tehdystä, innovatiivisesta kotiseututyöstä.

Palkittavan yhdistyksen toimintahistorian pituudella ei ole erityistä painoarvoa. Edukseen voi erottua menestyneillä hankkeilla, jäsenmäärän kasvulla, talkootyön määrällä tai vaikkapa uusilla toimintamuodoilla.

Voittajille ilmoitetaan kesäkuussa, ja tieto Vuoden kotiseutuyhdistyksestä julkistetaan Suomen Kotiseutuliiton vuosikokouksessa Valtakunnallisilla kotiseutupäivillä Kokkolassa elokuussa. Halutessaan Vuoden kotiseutuyhdistys pääsee myös esittelemään toimintaansa kotiseutupäiville sadoille muille yhdistystoimijoille.

Lähettäkää vuosikertomuksenne tai sen luonnos osoitteeseen: toimisto@kotiseutuliitto.fi ja olette kisassa mukana. Kirjoittakaa saatekirjeeseen 3–5 lauseen perustelut, miksi juuri teidän yhdistyksenne tulisi palkita.

Lue lisää: Vuoden kotiseutuyhdistys -kilpailu

Vuoden kotiseutuyhdistys on valittu vuodesta 2013 lähtien. Viime vuonna palkinto meni Hauho-Seuralle ja vuonna 2018 Rovaniemen Totto ry:lle. Vuonna 2017 Vuoden kotiseutuyhdistykseksi valittiin aktiivinen ja moderni, kaupungin ja maaseudun puolet yhdistävä Vantaa-Seura ry.