Valtakunnallisten kotiseutupäivien koronaturvallisuutta vahvistetaan

6.8.2021 Tiedote
Ouluhalli Valtakunnalliset kotiseutupäivät Oulu
Oulun Kotiseutupäivät järjestetään Ouluhallin väljissä tiloissa, joissa tapahtuma voidaan järjestää mahdollisimman koronaturvallisesti.

Kotiseutupäivien päätapahtumat on siirretty Oulun teatterilta väljempiin tiloihin Ouluhalliin. Näin tilaisuuksissa voidaan pitää riittävät turvavälit. Kaikissa Kotiseutupäivien tilaisuuksissa on voimassa vahva maskisuositus.

Kotiseutupäivien päätapahtumat on siirretty Oulun teatterilta väljempiin tiloihin Ouluhalliin (Ouluhallintie 20), jotta tilaisuuksissa voidaan pitää riittävät turvavälit. Myös pääkirjastossa pidettäväksi ilmoitetut kaksi keskustelukammaria ovat Ouluhallissa.

Oulun kaupunki ja Kotiseutuliitto kiinnittävät erityistä huomiota Kotiseutupäivien vieraiden terveysturvallisuuteen. Vaikka Pohjois-Pohjanmaa on edelleen koronaepidemian perustasolla, koronatartunnat ovat Oulussa kasvussa.

Kotiseutupäiville ilmoittautumisen rekisteröitymispaikka on edelleen Oulun teatteri. Samoin ohjelmassa ilmoitettujen retkien  ja kävelykierrosten  lähtö- ja paluupaikka on Oulun teatterin edustalla aiemmin ilmoitetun mukaisesti.

Kuljetukset Ouluhallille

Kuljetukset Ouluhallille siirrettyihin tapahtumiin lähtevät Oulun teatterin edustalta ja palaavat tapahtumien jälkeen samaan paikkaan tapahtuman ohjelmatiedoissa ilmoitetun aikataulun mukaisesti. Kotiseutupäivien vieraita pyydetään huomioimaan siirtymiseen tarvittava aika ja saapumaan ilmoittautumiseen ja kuljetuksiin ajoissa.

Ouluhalliin siirrettyjen tapahtumien kuljetusten aikataulut Oulun teatterin ja Ouluhallin välillä on merkitty Oulun kotiseutupäivien kotisivun (ouka.fi/kotiseutupaivat) tapahtumakalenteriin niiden tapatumien ohjelmatietoihin, joihin kuljetus on järjestetty.

Kaikissa Kotiseutupäivien tilaisuuksissa on voimassa vahva maskisuositus. Tämä koskee myös ulkoilmatapahtumia. Kaikissa tilaisuuksissa tulee myös huolehtia 2 metrin turvaväleistä seurueiden välillä sekä hyvästä käsihygieniasta.

Ouluhalliin siirretyt tilaisuudet:

Torstai 12.8. 2021

• klo 15.00 Kotiseutupäivien avajaiset ja siihen sisältyvä kahvitarjoilu
  • klo 17.00 Seminaari: Kulttuuri-ilmastonmuutos
  • klo 19.30 Oulun kaupungin vastaanotto

Perjantai 13.8. 2021

• Klo 9.30  Keskustelukammarit
  • Klo 11.30–13.30 Lounas
  • Klo 14.00 Kotiseutuliiton vuosikokous

Lauantai 14.8.2021

• Klo 18.00 Kotiseutugaala

Kotiseutupäivien sisäänkäynti on Ouluhallin sisäpihan puoleisesta A ovesta. Alueella on maksuton pysäköinti.

Ohjelmamuutokset näkyvät tapahtuman kotisivun ohjelmatiedoissa: www.ouka.fi/kotiseutupaivat ja Mun Oulun tapahtumakalenterissa osoitteessa https://tapahtumat.munoulu.fi/fi-FI.

Tiedustelut ohjelmasta ja käytännön järjestelyistä:

Vesa Pynttäri, tapahtumakoordinaattori, Oulun kotiseutupäivien pääsihteeri, p. 044 703 1139, vesa.pynttari@ouka.fi

Päivi Sulonen, Oulun kaupungin suhdetoiminta, p. 050 372 8621, paivi.sulonen@ouka.fi