Toukokuu on toivoa täynnä – Nähdään Kotiseutuliiton etätapahtumissa ensi kuussa!

9.4.2020 Uutinen

Eri sukupolvet kotiseututyössä, hyvinvointia etäilyyn ja virtuaalijulkkarit. Tätä kaikkea tarjoilee Kotiseutuliitto yhteistyökumppaneineen etätilaisuuksien muodossa toukokuussa. Klikkaile itsesi mukaan vaikka kaikkiin!

Tiistaina 5.5. klo 13–16: Uusi katse kotikulmiin! Mestarit & kisällit -inspiraatiopäivä

Uusi katse kotikulmiin! -inspiraatiopäivä kokoaa yhteen eri-ikäisten kanssa kotiseututyötä tekevät ja ylisukupolvisesta kotiseututyöstä kiinnostuneet maalta ja kaupungeista. Iltapäivän aikana kuullaan ympäri Suomea kohtaavista Mestarit & kisällit -kotiseuturyhmistä ja jaetaan ajatuksia siitä, miten lapset, nuoret ja eläkeikäiset voivat yhdessä tehdä moniäänistä, itsensä näköistä paikalliskulttuuria.

Lisäinspiraatiota ammennetaan päivän päätteeksi rap-artisti Rauhatädin, eli Hanna Yli-Tepsan kotiseutuaiheisesta virtuaaliräppityöpajasta.

Lisätietoa Uusi katse kotikulmiin! -tapahtumasta löydät täältä.

Perjantaina 8.5. koko päivän: Suomen suurin etäpäivä

Tule viettämään yhdessä Suomen suurinta etäpäivää. Mestarit & kisällit– sekä Hyvinvoinnin tilat -hankkeen tapahtumakokonaisuus on poikkeusarkea viettävän etäilijän hyvinvoinnin puolella!

Päivän alle kootaan hyvinvointia tukevia materiaaleja kolmelle teemalle:

• Työntekijän keväthuolto – jaksamista töissä
  • Kaaosta ja muovailuvahaa – kotona lasten kanssa
  • Arjen kauhun tasapaino – yksin ja yhdessä vapaalla

Lisätietoa Suomen suurin etäpäivä -tapahtumasta löydät täältä.

Tiistaina 12.5. klo 15.30: Kaikilla on oikeus kotiseutuun: Verkko-oppaan virtuaalijulkkarit

Koronakevään aiheuttamien muutosten vuoksi asukaslähtöisen kotoutumisen hankkeen toimintoja jatketaan toukokuussa ja edelleen kesän jälkeen. Hankkeen yhtenä tuloksena valmistuu kulttuurisesti moninaisen kotiseututyön verkko-opas. Oppaan virtuaalijulkkarit järjestetään tiistaina 12.5. klo 15.30 lähtien.

Lämpimästi tervetuloa mukaan!

Lisätietoa Verkko-oppaan virtuaalijulkkarit -tapahtumasta löydät täältä.

Nähdään etänä!