Ladataan Tapahtumat

« All Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Uusi katse kotikulmiin! Mestarit & kisällit -inspiraatiopäivä

5.5. klo 13:00 - 16:00

Uusi katse kotikulmiin! -inspiraatiopäivä kokoaa yhteen eri-ikäisten kanssa kotiseututyötä tekevät ja ylisukupolvisesta kotiseututyöstä kiinnostuneet maalta ja kaupungeista.

Iltapäivän aikana kuullaan ympäri Suomea kohtaavista Mestarit & kisällit -kotiseuturyhmistä ja jaetaan ajatuksia siitä, miten lapset, nuoret ja eläkeikäiset voivat yhdessä tehdä moniäänistä, itsensä näköistä paikalliskulttuuria – tehdä näkyväksi omaa paikallisidentiteettiään.

Kuulemme mm. miten Vantaalla lapsia ja nuoria tuodaan paikallishistorian äärelle mobiilipelin avulla, miten Kerimäellä kyläkoulun oppilaat ja kylän seniorit löysivät toisensa ja Miten käpyläläinen vastikään Elävän perinnön kansalliseen luetteloon valittu Elävä joulukalenteri oikein toimii.

Lisäinspiraatiota ammennetaan päivän päätteeksi rap-artisti Rauhatädin, eli Hanna Yli-Tepsan kotiseutuaiheisesta virtuaaliräppityöpajasta.

Tapahtuma järjestetään verkossa helppokäyttöisellä, ilmaisella Jitsi-alustalla. Osallistua voit siis mistä päin Suomea tahansa omalta tietokoneeltasi, vaikka mökkilaiturin nokasta.

Ilmoittautumalla saat linkin tilaisuuteen. Laita siis sähköpostia
maria.talvitie@kotiseutuliitto.fi tai soita 045-1628440

Nähdään!

Tästä pääset inspiraatiopäivän Facebook-tapahtumaan.
Päivä on osa Uusimaa-viikkoa ja Euroopan kulttuuriympäristöpäiviä.

*****

Mestarit & kisällit -hankkeessa lapset, nuoret ja eläkeikäiset tekevät yhdessä itsensä näköistä kotiseututoimintaa. Ryhmien tapaamisissa ja retkillä oivalletaan uutta omista kotikulmista, menneestä ja tästä päivästä. Identiteetti vahvistuu ja ilo ja ylpeys paikallisuudesta yhdistää. Jokainen on omien kulmiensa asiantuntija!

Valtakunnallista hanketta rahoittaa Suomen Kulttuurirahasto ja hallinnoi Suomen Kotiseutuliitto.

Tarkemmat tiedot

Päivämäärä: