Ladataan Tapahtumat

Uusi katse kotikulmiin! Mestarit & kisällit -inspiraatiopäivä

5.5. klo 13:00 - 16:30

Vapaa

Suomen Kotiseutuliitto ja Mestarit ja kisällit -hanke kutsuu ihan kaikki kiinnostuneet kuulemaan valtakunnallisen hankkeen aikana tehdyistä kotiseutuprojekteista, hakemaan ajatuksia omaan toimintaan, verkostoitumaan ja inspiroitumaan.

Uusi katse kotikulmiin! -inspiraatiopäivä kokoaa yhteen eri-ikäisten kanssa kotiseututyötä tekevät ja ylisukupolvisesta kotiseututyöstä kiinnostuneet maalta ja kaupungeista.
Iltapäivän aikana kuullaan ympäri Suomea kohtaavista Mestarit & kisällit -kotiseuturyhmistä ja jaetaan ajatuksia siitä, miten lapset, nuoret ja eläkeikäiset voivat yhdessä tehdä moniäänistä, itsensä näköistä paikalliskulttuuria – tehdä näkyväksi omaa paikallisidentiteettiään.

Iltapäivän tarkempi ohjelma julkaistaan huhtikuun ensimmäisellä viikolla, mutta ilmoittautua voit vaikka heti. Vähintäänkin kannattaa päivämäärä jo merkitä kalenteriin.

Päivä on osa Uusimaa-viikkoa, jossa teemana tänä vuonna on vastuullisuus.

Kalasataman Vapaakaupunki Kauppakeskus Redissä on kaupunkilaisten oma tila, jonka kaikki tapahtumat ovat ilmaisia ja avoimia. Ilmoittauduthan silti mielellään etukäteen 24.4.2020 mennessä Mestarit & kisällit -hankekoordinaattorille, etteivät kahvi ja tuolit lopu kesken:
maria.talvitie@kotiseutuliitto.fi

*****

Mestarit & kisällit -hankkeessa lapset, nuoret ja eläkeikäiset tekevät yhdessä itsensä näköistä kotiseututoimintaa. Ryhmien tapaamisissa ja retkillä oivalletaan uutta omista kotikulmista, menneestä ja tästä päivästä. Identiteetti vahvistuu ja ilo ja ylpeys paikallisuudesta yhdistää. Jokainen on omien kulmiensa asiantuntija!

Valtakunnallista hanketta rahoittaa Suomen Kulttuurirahasto ja hallinnoi Suomen Kotiseutuliitto.

Tarkemmat tiedot

Päivämäärä: