Tietoa ja osaamista yhdistystoimintaan

3.8.2021 Uutinen

Syyskauden aikana Kotiseutuliitto tarjoaa kolme koulutusiltaa jäsenyhteisöilleen erityisesti yhdistystoiminnan tueksi. Koulutusten teemoina ovat yhdistysten rahoitusmahdollisuudet ja avustusten hakeminen, yhdistyshallinto sekä vuorovaikutus ja vaikuttaminen.

Ensimmäinen koulutuskerta toteutuu jo loppukesällä, tiistaina 31.8. klo 17-19.30. Silloin keskitytään kotiseututoimijoille tarjolla oleviin rahoitusmahdollisuuksiin ja hankeavustusten hakemiseen. Koulutus toteutetaan verkossa etäkoulutuksena, joten osallistuminen onnistuu kätevästi mistä vaan.

Ohjelmassa on vinkkejä erilaisista rahoituskanavista, esimerkkejä Suomen Kulttuurirahaston ja maakuntarahastojen avustuksista, Museoviraston avustuksista, seurantalojen korjausavustuksista sekä Leader-ryhmien rahoittamasta toiminnasta.

Kysymyksiä etukäteen ilmoittautumisen yhteydessä

Osallistujilta toivotaan teemaan liittyviä kysymyksiä jo etukäteen. Näin ehditään etsiä parhaat vastaukset kiperiin kysymyksiin. Kysymykset voi lähettää ilmoittautumisen yhteydessä samalla lomakkeella viimeistään 24.8.

Yhdistyshallintoa ja vaikuttamista

Syksyn mittaan tarjolla on vielä kaksi muuta koulutusta, joiden aikana pureudutaan yhdistyshallinnon kiemuroihin sekä vaikuttamisen ja vuorovaikutuksen kysymyksiin. Yhdistyshallinnon koulutus järjestetään keskiviikkona 6.10. ja vaikuttamisen ja vuorovaikutuksen koulutus torstaina 4.11. Molemmat toteutetaan verkkokoulutuksina. Tarkemmat tiedot ja ilmoittautumislinkit löytyvät Kotiseutuliiton tapahtumakalenterista lähempänä ajankohtaa.

Jäsenyhteisöille ilmaista

Koulutustilaisuudet ovat ilmaisia Kotiseutuliiton jäsenyhdistysten jäsenille. Muiden osalta kunkin koulutuskerran hinta on 20 euroa/henkilö.

Tervetuloa kouluttautumaan!

Yhdistystoiminnan koulutus / rahoitusmahdollisuudet ja avustusten hakeminen: ilmoittautuminen ja ennakkokysymysten lähettäminen tapahtumakalenterin kautta.

Kotiseutuliiton tapahtumakalenteri: https://kotiseutuliitto.fi/tapahtumat/