Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Yhteisöt elävät! -kulttuuriperintöhankkeen etätyöpaja – teemana juhlat ja tavat

20.5.2021 klo 17:00 - 19:00

Kotiseutuliiton Yhteisöt elävät! -hankkeessa järjestetään keväällä ja kesällä 2021 neljä elävän perinnön teemoitettua etätyöpajaa. Työpajoissa tuetaan paikallisten yhteisöjen valmiuksia käsitellä oman alueensa aineetonta kulttuuriperintöä.

Tutustumme yhdessä aineettoman kulttuuriperinnön muotoihin ja opettelemme tunnistamaan sitä. Pohdimme ja suunnittelemme sitä, mitä aineettoman kulttuuriperinnön siirtäminen, välittäminen ja vaaliminen voisi omassa yhteisössä olla.

Juhlien ja tapojen työpajassa Suomalaisen Kirjallisuuden Seuran tutkijat esittelevät uutta ja hyödyllistä verkkomateriaalia, Juhlakalenteria. Työpajassa luodaan oma toimintasuunnitelma, joka ohjaa jatkossa yhteisön tapaa käsitellä aineetonta kulttuuriperintöään.

Työpajat on tarkoitettu laajasti kaikille aineettomasta kulttuuriperinnöstä kiinnostuneille. Erityisenä kohderyhmänä ovat yhteisöt, jotka toimivat kulttuuriperinnön, kotiseutu- ja paikallistoiminnan sekä kansalaistoiminnan ja -vaikuttamisen teemojen parissa eri-ikäisten kohderyhmien kanssa.

Teemoitetut etätyöpajat järjestetään seuraavasti:

20.4. klo 17-19, teemana pelit ja leikit
12.5. klo 12.30-14.30, teemana elävä kaupunkikulttuuri
20.5. klo 17-19, teemana juhlat ja tavat
10.6. klo  17-19, teemana suullinen perinne

Työpajoihin ilmoittaudutaan ennakkoon seuraavalla linkillä: Yhteisöt elävät! -työpajan ilmoittautumislomake

Kuhunkin työpajaan tulee ilmoittautua viimeistään kaksi päivää ennen työpajaa. Voit samalla lomakkeella ilmoittautua useampaan työpajaan. Työpajat ovat kaikille avoimia.

Yhteisöt elävät! -työpajat ovat osa Euroopan kulttuuriympäristöpäiviä. Työpajakokonaisuus toteutetaan Museoviraston aineettoman kulttuuriperinnön sopimuksen mukaisten yhteistyö- ja kehittämishankkeiden avustuksella.

Lisätietoa: koordinaattori Riina Koivisto, riina.koivisto@kotiseutuliitto.fi.

Tiedot

Päivämäärä: