Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Yhteisöt elävät! – etätyöpajassa elävä ruokaperintö

2.9.2021 klo 17:00 - 19:00

Tule mukaan Yhteisöt elävät! -elävän perinnön etätyöpajaan torstaina 2.9. klo 17-19! Työpajan erityisteemana on elävä ruokaperintö.

Suomen Kotiseutuliiton järjestämässä elävän perinnön verkkotyöpajassa pohditaan keinoja saada elävä perintö eli aineellinen kulttuuriperintö paremmin tunnetuksi sekä vahvemmin osaksi yhteisöjen toimintaa.

Työpajassa harjoitellaan tunnistamaan elävää perintöä ja kuullaan puheenvuorot mm. Maa- ja kotitalousnaisilta sekä Suomi syö ja juo-hankkeesta. Lopuksi vertaisopitaan ja tehdään toimintasuunnitelma, jolla voi edetä oman yhteisön aineettoman kulttuurin välittämisessä.

Ilmoittautuminen 31.8. mennessä ilmoittautumislomakkeella

Osallistumislinkki lähetetään sähköpostiin ennen tilaisuuden alkua.

Syksyn muut etätyöpajat:

23.9. klo 17–19, elävän perinnön wikiartikkelin luominen
12.10. klo 14–16 hankkeen päätöstilaisuus, kestävä elävä perintö ja elävän perinnön tulevaisuus

Työpajat ovat tarkoitettu kaikille elävästä perinnöstä kiinnostuneille, erityisesti kulttuuriperintötyön-, kotiseututyön- ja kansalaistoiminnan tekijä- ja organisointijoukoille.

Työpajat ovat kaikille ilmaisia ja avoimia. Työpajakokonaisuus toteutetaan Museoviraston aineettoman kulttuuriperinnön sopimuksen mukaisten yhteistyö- ja kehittämishankkeiden avustuksella. Tapahtumat ovat osa Euroopan kulttuuriympäristöpäiviä.

Lisätietoja: riina.koivisto@kotiseutuliitto.fi

Tiedot