Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Yhteisöt elävät! -elävän perinnön etätyöpaja Päijät-Hämeessä

3.12.2020 klo 16:30 - 19:00

Miten perinteet elävät juuri meillä?
Kuinka tuoda näkyville omaleimainen paikallisuus?
Tule mukaan Yhteisöt elävät! -elävän perinnön työpajaan torstaina 3.12. Zoom-alustalle!

Lahden museot ja Suomen Kotiseutuliitto järjestävät yhdessä elävän perinnön verkkotyöpajan 3.12. klo 16.30–19 Zoom-videopalaverialustalla.

Työpajassa pohditaan keinoja saada elävä kulttuuriperintö – ne omalle yhteisölle tärkeät tiedot, taidot, tekemisen ja toiminnan tavat näkyviin, kaikkien saataville ja huomatuksi.

Osallistujat saavat ennen tilaisuutta mahdollisuuden tutusua videoituun ennakkomateriaaliin elävästä perinnöstä ja Zoom-työpajassa keskitytään käsittelemään osallistujien omia aineettoman kulttuuriperinnön ilmiöitä. Luvassa siis eväitä paikallistoimintaan, merkitysten löytämiseen sekä rahoituksen hakemiseen omille elävän perinnön toiminnoille ja hankkeille.

Ilmoittautuminen ke 25.11. mennessä: maria.talvitie@kotiseutuliitto.fi

*****

Yhteisöt elävät! -hankkeen työpajoissa tuetaan paikallisten yhteisöjen valmiuksia käsitellä oman alueen aineetonta kulttuuriperintöä.

Työpajat ovat tarkoitettu kulttuuriperintötyön-, kotiseututyön- ja kansalaistoiminnan tekijä- ja organisointijoukoille ja ne kutsuvat pohtimaan ja käytännössä suunnittelemaan sitä, mitä aineettoman kulttuuriperinnön siirtäminen, välittäminen ja vaaliminen voisi omassa yhteisössä olla.
Työpajakokonaisuus toteutetaan Museoviraston aineettoman kulttuuriperinnön sopimuksen mukaisten yhteistyö- ja kehittämishankkeiden avustuksella.

Tiedot

Päivämäärä: