Ladataan Tapahtumat

Vanhan Vääksyn Avoimet talot ja pihat & Sadonkorjuumarkkinat

14.9. klo 09:00 - 16:00

Vanhan Vääksyn Avoimet ovet ja pihat Valokuvaaja Reetta Nousiainen

Tarjolla on mm. lähiruokaa, kädentaitoja, kestävää kehitystä, kulttuuriperintöä. Suosittu alkusyksyn tapahtuma levittäytyy ympäri Vanhan Vääksyn. Oheisohjelmassa näyttelyitä, luento ja opastettuja kierroksia. Lapsille omaa ohjelmaa kanavan läheisyydessä. Kaupunkijuna Puksu kuljettaa vieraita koko päivän liikekeskustan ja vanhan Vääksyn välillä!

Sadonkorjuu-, lähiruoka- ja käsityötuotteiden myyntipaikat Päijännetalon edustalla Meijeritie 1, 17200 Vääksy ja Kirppispaikat Vääksyntiellä Offsetin ja Kopion edessä klo 10-15.

HUOM! tapahtumaan tulijat ja Vääksyn kanava-alueella muuten liikkuvat: Vääksyntie suljetaan liikenteeltä klo 9-16!

Puksulla pääsee ilmaiseksi liikekeskustasta kanavalle ja vanhaan keskustaan.
Hyviä pysäköintialueita esim.: liikekeskus, Kalmarin uimarannan parkkialue ja koulunmäen pysäköintialueet (Asikkalantie).
Huonoja pysäköintialueita: Päijännetalon pihaan, Vääksyntielle, Vääksyn Myllyn pihaan tai ahtaille Honkaniemen kujille ei kannata suunnata omalla autolla. Kiitos!

Syömistä: Sadonkorjuumarkkinoilla on useita kahvi- ja ruokakojuja, sekä mm. Wine&Cafe Jokirannassa, Kanavan Kruunussa, Toivon talossa, Metsälinnan kahvilassa, Ranskalaisessa kyläkaupassa, Majakkapaviljongilla, ravintola Jalmarissa, Elvi’s Grillissä ja Oinas pizza&kebabissa ruokaa ja herkkuja tarjolla.

Tapahtuman järjestää Vanhan Vääksyn kehittämisyhdistys (VVK) yhdessä Asikkalan 4H:n, Asikkala-Oppaiden, Asikkalan SPR:n ja monien muiden kumppanien kanssa. Tapahtumaa tukee Asikkalan kunta ja runsas joukko vääksyläisiä yrityksiä. Tapahtuma on osa Euroopan Kulttuuriympäristöpäiviä.

Järjestäjä

Vanhan Vääksyn kehittämisyhdistys ry (VVK)

Muut

Tapahtuma sosiaalisessa mediassa