Ladataan Tapahtumat

« All Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Valtakunnalliset kotiseutupäivät Rovaniemellä

9.9. - 11.9.

Rovaniemen Valtakunnallisia kotiseutupäiviä vietetään perjantaista sunnuntaihin 9.–11. syyskuuta. Tuolloin koko laaja kaupunki juhlii juuriaan, moninaista kulttuuriaan, historiaansa ja asukkaitaan.

Päivien tuoreimmat ohjelmatiedot: www.rovaniemi.fi/Ajankohtaista/Kotiseutupaivat/Ohjelma

Kuvat tuoreeltaan Kotiseutuliiton Flickr-kanavalla: www.flickr.com/kotiseutuliitto

Kotiseutupäiviä voi seurata etänä kahdessa tapahtumassa Kotiseutuliiton Youtube-kanavalla bit.ly/KSL-tube

• Keskustelukammari 2: Yhdessä tekemällä kestävä tulevaisuus perjantaina 9. syyskuuta kello 12.30–14Kestävästä kotiseutu- ja kulttuuriperintötyöstä alustavat dosentti Katriina Siivonen Turun yliopiston Tulevaisuuden tutkimuskeskuksesta ja erityisasiantuntija Antti Huntus Taiteen edistämiskeskuksesta. Lappi-sopimuksen esittelee Lapin liiton kehittämispäällikkö Satu Luiro. Mukana on myös kestävän kotiseututyön työkirjan julkistus. Sen esittelee Kesälahti-Seuran puheenjohtaja Pentti Ojajärvi. Alustusten jälkeen jatketaan aiheen käsittelyä keskustelulla.
  • Kotiseutuliiton vuosikokous lauantaina 10. syyskuuta kello 10-12

Rovaniemen kaupunkikuvassa näkyy Alvar Aallon ajaton kädenjälki. Luonto on inspiroinut myös Aallon suunnittelutyötä. Kuva: Rovaniemen kaupunki.

Tarkemmat tiedot

Alkaa: