Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

Rata – Risteys – Riihimäki

8.9. klo 12:00 - 16:00

Valtakunnallisella Työväentalomuseolla vietetään sunnuntaina 8.9.2024 klo 12–16 Euroopan kulttuuriympäristöpäiviä niiden teemaan ”Reitit ja risteykset, väylät ja verkostot” liittyen. Vuositeema sopii hyvin kertomukseen Riihimäen syntyhistoriasta ja ratojen vaikutuksesta sen kehitykseen sekä radanrakentajista ja radoista työllistäjinä.

Päivän aikana kuullaan kaksi esitystä:

klo 13.00 Ratajätkät Riihimäellä
Työväenmuseo Werstaan johtaja Kalle Kallio kertoo radanrakentajien elämästä ja rautatien tulosta Riihimäelle.

klo 14.00 Rata – Risteys – Riihimäki
Työväenperinteen Tutkimus ry:n puheenjohtaja Pentti Auvinen kertoo Riihimäen synnystä ja kehittymisestä ratojen risteyksessä.

Kertomus Riihimäen synnystä ja kehittymisestä ratojen risteyksessä on esillä myös pienoisnäyttelynä Työväentalomuseolla tapahtumapäivästä alkaen syyskuun loppuun asti. Tapahtumapäivänä Työväentalomuseolla on kahvitarjoilu.

Työväentalomuseo on avoinna sunnuntaisin klo 12–16 syyskuun loppuun asti. Lisäksi museo on avoinna Riihimäki-päivänä 11.9.

Työväentalomuseo löytyy sekä Facebookista että Instagramista nimellä @tyovaentalomuseo ja museon kotisivut osoitteesta www.tyovaentalomuseo.fi.

Järjestäjä

Valtakunnallinen Työväentalomuseo