Ladataan Tapahtumat

21.9. klo 09:30 - 18:00

Free
St Olav Ostrobothnia Valokuvaaja Kaj Lindh

Lauantaina 21. syyskuuta kello 15 vihitään käyttöön St Olav Ostrobothnia pyhiinvaellusreitti sekä pyhiinvaelluskeskus Vaasan kirkossa. Heti siunaamisen jälkeen vietetään kaksikielinen pyhiinvaellusmessu Vaasan kirkossa, jossa muun muassa Porvoon hiippakunnan piispa Bo-Göran Åstrand osallistuu.

Samana päivänä, kun pyhiinvaellusreitti ja -keskus vihitään käyttöön, järjestetään myös pyhiinvaellus St Olav Ostrobothnia -reittiä pitkin. Lähtö tapahtuu kello 10.30 Vanhan Vaasan raunioilta (Kauppiaankadun/Torikadun risteys). Vaellus on kymmenen kilometriä pitkä, mutta mukaan voi liittyä myöhemmin ja kävellä lyhyemmän matkan. Ne, jotka haluavat voivat ennen vaellusta tutustua Vanhan Vaasan valleihin ja Mustasaaren kirkon historiaan. Infohetki alkaa kello 9.30 vallien muistomerkin luona (pääsy Kauppiaankatu 20:sta).

St Olav Ostrobothnia sertifioitiin toukokuussa osaksi Pyhän Olavin reittiä ja eurooppalaista kulttuurireittiä.

Tiedot

Päivämäärä: