Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Miten teen oman mobiilioppaan -etäkoulutus

15.2.2022 klo 16:30 - 19:30

Pikkukuvissa ihmisiä. eläimiä ja rakennuksia sekä käsi joka pitelee puhelinta

eMuseo-palvelun avulla paikallismuseoille, kotiseutukohteille ja kävelyreiteille voi tehdä helposti omia mobiilioppaita. Kotiseutuliitto kannustaa jäsenyhdistyksiään, paikallismuseoita ja muita toimijoita liittämään omia kohteitaan ja aineistojaan palveluun. eMuseoon sopivat museoreittien lisäksi mainiosti myös kävelyreitit, luontopolut ja historialliset kohteet.

Miten teen oman mobiilioppaan -koulutuksessa osallistujat oppivat eMuseo-mobiilioppaan tekemisen perusteet. Osallistujat saavat tunnukset harjoitteluympäristöön, jossa voivat omatoimisesti harjoitella oppaan luontia. Koulutuksen päätteeksi on mahdollista esittää kouluttajalle kysymyksiä.

Koulutus sopii jo eMuseota käyttäneille sekä myös palvelun käyttöönottoa harkitseville. Koulutus on ilmainen, sitä rahoittaa opetus- ja kulttuuriministeriö.

Koulutus järjestetään etäyhteydellä Microsoft Teamsissa tiistaina 15.2. klo 16:30 – 19:30, jota ennen osallistujille lähetetään osallistumislinkki ja tarkempia tietoja.

Koulutus on täynnä ja ilmoittautuminen on päättynyt.

Koulutuksesta vastaa mobiiliopaspalvelua ylläpitävä Momeo Oy ja sen sisältö vastaa vuonna 2021 järjestettyjä koulutuksia. Myöhemmin vuonna 2022 tullaan toteuttamaan myös lähikoulutuksia eri puolilla Suomea sekä jatkokoulutusta palvelua jo käyttäneille.

Suosittelemme tutustumaan etukäteen valmiisiin mobiilioppaisiin ja miettimään omaa mobiiliopasta. Osoitteessa www.emuseo.fi voit tarkastella valmiita oppaita ja reittejä.

eMuseoita ylläpitäville toimijoille on myös Facebook-ryhmä: www.facebook.com/groups/emuseo

Palvelun hinta ja tilaaminen

eMuseon vuosimaksu sisältää ylläpidon, tuen ja kehityksen. Hinnat voit tarkistaa täältä: https://kotiseutuliitto.fi/tietopankki/emuseo/

Kotiseutuliiton jäsenyydestä ja liittymisestä voi lukea lisää osoitteessa https://kotiseutuliitto.fi/jarjesto/liity-jaseneksi

Lisätietoja eMuseosta ja palvelun tilaukset osoitteessa https://kotiseutuliitto.fi/tietopankki/emuseo

Taustaa

Kulttuuriperintöä voi esitellä yleisölle myös mobiilisti! Suomen Kotiseutuliiton tarjoama eMuseo on mobiiliopas, joka sopii erinomaiseksi esittelyalustaksi kulttuurikohteelle, olipa se sitten paikallismuseo tai kulttuuripolku. Mobiilioppaan avulla kulttuurikohde tai museo tai kohde on aina avoinna ja koettavissa. Palvelun myötä osoitteeseen www.emuseo.fi syntyy kohteiden mobiilioppaista koostuva moderni ja interaktiivinen sivusto, jossa kuka tahansa voi vierailla kotoa käsin ja milloin tahansa. Mobiiliopas toimii kaikilla älypuhelimilla, tableteilla ja tietokoneilla ilman erillisen sovelluksen lataamista.

Yhdistykset ja museot voivat helposti tehdä itse mobiilioppaita museostaan tai kulttuurikohteestaan. Oppaisiin voi liittää tekstiä, kuvia, ääntä ja videoita. Oppaiden tekemiseen on tarjolla myös koulutusta!

Tiedot

Päivämäärä: