Ladataan Tapahtumat

« All Tapahtumat

Kanta-Hämeen maakunnallinen kokous

17.3. klo 16:00 - 18:00

Kaksi kahvikuppia - tapaa maakunnallisissa kokouksissa

Hämeen kotiseututoimijoiden kokous järjestetään tänä vuonna Hämeenlinnassa, Kotiseutuliiton ja maakunnan liiton yhteistyönä. Tänä vuonna keskusteluissa ovat mukana myös uuden alueellisen vastuumuseon toimijat.

Kahvitarjoilua varten tilaisuuteen on ilmoittauduttava viimeistään perjantaina 6.3.2020 verkko-osoitteessa http://bit.ly/maakunnalliset.

OHJELMASSA

• Kahvitarjoilut
  • Maakunnan kuulumisia kotiseututoimijoille, kehittämisjohtaja Matti Lipsanen
  • Ajankohtaiskatsaus: Kohti kestävää kotiseututyötä, toiminnanjohtaja Riitta Vanhatalo, Suomen Kotiseutuliitto
  • Alueellinen vastuumuseo on aloittanut maakuntamuseon tilalla. Mitä tämä tarkoittaa?
    museonjohtaja Tuulia Tuomi, tutkija Liisa Koskelainen, arkeologi Sanna Saunaluoma, rakennustutkija Laura Vikman ja restaurointiasiantuntija Piritta Ernvall, Hämeenlinnan kaupunginmuseo
  • Maakunnan nykyisen valtuustoedustajan katsaus alueen kotiseututyöhön, Eeva Sahari
  • Maakunnan ehdokkaan valitseminen ehdolle Kotiseutuliiton valtuustoon. Kaikki ehdokkaat esittäytyvät.
  • Jäsenyhteisöjen kuulumisia ja keskustelua

Valtuuston lopullinen valinta tapahtuu Kotiseutuliiton vuosikokouksessa 14.8.2020 Kokkolassa.

Tänä vuonna erovuorossa on maakunnan edustajana yhden kaksivuotiskauden toiminut Eeva Sahari.

Jos haluatte asettua ehdolle tai esittää henkilöä ehdolle valtuustoon, niin varauduttehan esittäytymään kokouksessa tai esittelemään ehdokkaanne. Ehdokkaan tulee olla Kotiseutuliiton jäsenyhteisön jäsen tai työntekijä. Ehdokasasettelussa kannattaa huomioida suositus, että valtuutettu istuu vähintään kaksi kautta ja enintään kolme. Näin saadaan sekä jatkuvuutta että muutosta. Yksi kausi kestää kaksi vuotta.

Tervetuloa mukaan vaikka useammankin osallistujan voimin!

Tarkemmat tiedot

Päivämäärä: