Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Kaikilla on oikeus kotiseutuun – ideariihi Omniassa

8.5.2019 klo 09:00 - 13:00

Keräämme maahanmuuttajien, opiskelijoiden ja kaikkien omnialaisten ideoita Suomen Kotiseutuliiton Kaikilla on oikeus kotiseutuun -hankkeeseen liittyen. Ideariihi toteutetaan Omnian Kirkkokadun toimipisteen liikuntasalissa Espoossa non-stop-työpajana keskiviikkona 8.5. klo 9-13. Tuona aikana voi tulla ideoimaan sitä, mitä maahanmuuttajat ja kaupunginosayhdistykset voivat yhdessä tehdä.

Hankkeen tavoitteena on auttaa maahanmuuttajia juurtumaan omalle asuinalueelleen, omaan kaupunginosaansa, ja tässä asiassa auttavat mm. kaupunginosayhdistykset. Ideariihessä kootaan yhteen osallistujen näkemyksiä esimerkiksi siitä, miten ja missä asukkaat, yhdistykset ja kulttuurit kohtaavat ja siitä, mitä uudet asukkaat haluavat tehdä ja missä toimia.

Kaikilla on oikeus kotiseutuun -hankkeen aikana luodaan kohtaamisia ja vuoropuhelua eri kulttuureista tulevien asukkaiden välille. Ideoita tähän otetaan mielellään vastaan!

Espoon seudun koulutuskuntayhtymä Omnia on vuonna 1982 toimintansa aloittanut monialainen koulutuksen järjestäjä sekä Espoon seudun alueellinen kehittämiskeskus. Omnialla on 13 toimipistettä Espoossa ja 1 Kirkkonummella. Omnia tarjoaa koulutusta elinikäisen oppimisen periaatteella. Sen koulutustarjontaan kuuluvat toisen asteen ammatillinen koulutus, lukio-opetus, työpajatoiminta sekä vapaan sivistystyön kurssit.

Lisätietoja: Marika Punamäki, p. 041 319 3720, marika.punamaki@kotiseutuliitto.fi

Tiedot

Päivämäärä: