Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Etelä-Pohjanmaan paikallismuseopäivä 20.8.2023

20.8.2023

Vapaa pääsy
Etelä-Pohjanmaan paikallismuseopävää vietetään 20.8.2023 Valokuvaaja Eeva Korvola

Etelä-Pohjanmaan paikallismuseopäivä saa jatkoa jälleen tänä vuonna. Sunnuntaina 20.8.2023 paikallismuseot avaavat ovensa kolmatta kertaa yhteisenä päivänä. Näin vierailijoille avautuu mahdollisuus tutustua rikkaaseen ja rakkaaseen paikallishistoriaamme ja kulttuuriperintöömme. Teemana on tänä vuonna Euroopan kulttuuriympäristöpäivien tapaan ”Elävä perintö”. Paikallismuseot järjestävät teeman mukaista ohjelmaa mahdollisuuksiensa mukaan.
Etelä-Pohjanmaalta löytyy noin 60 yhdistyksen, kunnan tai seurakunnan omistamaa paikallismuseota sekä noin 40 yksityisen tai yrityksen hallinnoimaa museota. Niistä jokainen kertoo vahvaa paikallishistoriaa ja jokaisen museon sisältö on paikkakuntansa näköinen.
Paikallismuseopäivän tarkoituksena on nostaa paikallismuseoiden profiilia museokentällämme ja herättää kiinnostusta myös oman tai naapurikunnan historiaan.
Lisää osallistujia voi ilmoittautua vielä ennen varsinaista päivää, joten kannattaa seurata Etelä-Pohjanmaan paikallismuseoiden omia tiedotuskanavia. Lisätietoja museoiden aukiolosta ja mahdollisesta lisäohjelmasta saa suoraan kohteista.

Tiedot

Päivämäärä: