Ladataan Tapahtumat

Ahvenisen maisemapäivä – tarinoita reiteiltä

20.10. klo 12:00 - 15:30

Free
Maisemapäivää vietetään Enon Ahvenisen Punasella talolla lokakuussa Valokuvaaja Päivi Jokinen

Ahvenisen maisemapäivässä perehdytään alueen historiaan ja kuljetaan ajan muovaamilla reiteillä. Ahvenisen kylä sijaitsee maanteiden ja vesistökulkureittien varrella. Alueelta löytyy niin kivikautisia asuinpaikkoja kuin vanhoja kirkonpaikkoja. Iltapäivän aikana kierretään eri kohteita kyläalueella. Tervetuloa teiden ja tarinoiden vietäväksi!

Ohjelma: Päivän aloitus Ahvenisen Punaisella Talolla
klo 11.30. Ahvenisen kyläyhdistyksen kahvio avoinna
klo 12 Tervetuloa maisemapäivään!
– Enon Ahvenisen historiaa, historian tutkija Ismo Björn, Itä-Suomen yliopisto
– Punasen Talon esittely, Hannu Lappalainen, Ahvenisen kyläyhdistys
Maisemakierros alkaa, jakautuminen autoihin (yhteiskyydein).
klo 12.45 – 15.30 Maisema- ja historiakierros-Kirkkoniemi, Pappilanniemi, Luotsiniemi
Maisemiin ja alueen tarinoihin johdattaa Juha Koljonen Eno-Seura ry, Hannu Lappalainen Ahvenisen kyläyhdistys, Ismo Björn Itä-Suomen yliopisto ja Päivi Jokinen Itä-Suomen Maa- ja kotitalousnaiset.
klo 15.30 Paluu Punaselle talolle, mahdollisuus tutustua Punasen Talon pihapiiriin. Kahvio auki klo 16.30. saakka.

Ilmoittaudu viimeistään 15.10. osoitteessa msl.fi/maisemapaiva2024 tai Hannu Lappalaiselle (p. 0500 168370). Mukaan mahtuu max. 30 osallistujaa ilmoittautumisjärjestyksessä. Ohjelma on maksuton, kahvilatuotteet omakustanteiset. Varaa säänmukainen varustus ja riittävästi lämmintä vaatetta, myös sisätilat ovat lämmittämättömät. Kohteisiin liikutaan yhteiskyydeillä, kävelymatkaa kertyy n. 1 km.

Tiedot

Päivämäärä:
20.10.
Aika:
Hinta:
Free
Avainsanat:
,
Kotisivu:
msl.fi/maisemapaiva2024

Järjestäjä

Ahvenisen kyläyhdistys, Eno-Seura ry, Pohjois-Karjalan Kylät ry, Itä-Suomen Maa- ja kotitalousnaiset ja Maaseudun sivistysliiton Kestävät kylät -hanke.

Ahvenisen Punanen talo
Ahvenisentie 1441, 81260 Ahveninen, Eno (Joensuu)