Syksyllä puhutaan elävästä perinnöstä: tule Yhteisöt elävät! -etätilaisuuteen 28.8.2020

30.6.2020 Uutinen

Kotiseutuliitossa syksyllä 2020 käynnistyvä Yhteisöt elävät! -hanke tukee paikallisten yhteisöjen valmiuksia käsitellä ja tutkia oman alueen aineetonta kulttuuriperintöä. Hanke työpajakokonaisuuksineen käynnistyy etätilaisuudella perjantaina 28.8. klo 10-11.

Yhteisöt elävät! -työpajat kutsuvat koolle alueen kulttuuriperintötyön-, kotiseututyön- ja kansalaistoiminnan tekijä- ja organisointijoukot pohtimaan sekä käytännössä suunnittelemaan sitä, mitä aineettoman kulttuuriperinnön siirtäminen, välittäminen ja vaaliminen voisi omien kohderyhmien kanssa olla. Paikallisten työpajojen kierros polkaistaan käyntiin elokuussa 2020 kaikille avoimella etätilaisuudella. Tilaisuudessa pohditaan aineettoman ja elävän kulttuuriperinnön monimuotoisuutta ja määritelmää sekä orientoidutaan miettimään, kuinka tehdä työtä aineettoman kulttuuriperinnön eteen paikallisesti. Aloitustilaisuus saa jatkoa myöhemmin syksyllä työpajakierroksella maakunnissa, josta tiedotamme lisää elokuussa.

Merkkaa siis kalenteriin perjantai 28.8. ja tule klo 10 kuulolle. Aloitustilaisuuden linkki tulee jakoon elokuun alussa.

Yhteisöt elävät! -työpajakokonaisuus toteutetaan Museoviraston aineettoman kulttuuriperinnön sopimuksen mukaisten yhteistyö- ja kehittämishankkeiden avustuksella.

Tiedustelut: hankekoordinaattori Maria Talvitie,
maria.talvitie@kotiseutuliitto.fi 045-1628440