Onko yhdistyksenne toiminta maan mainiointa?

12.2.2024 Uutinen

Siinä tapauksessa kannattaa ilmoittaa yhdistys mukaan vuotuiseen kilpailuun!

Vuoden kotiseutuyhdistys -kilpailuun voivat osallistua kaikki Suomen Kotiseutuliiton jäsenyhdistykset. Lähettäkää ehdotuksenne palkittavasta yhdistyksestä huhtikuun loppuun mennessä oheisella lomakkeella: bit.ly/vuoden_kotiseutuyhdistys

Tunnustus hyvin tehdystä kotiseututyöstä

Vuoden kotiseutuyhdistys -palkinto antaa tunnustusta aktiiviselle yhdistykselle, joka edistää ja kehittää kotiseututyötä. Vuoden kotiseutuyhdistyksen toiminta on yhteisöllistä, kestävää ja nousee tavanomaisen toiminnan yläpuolelle. Valinta on tunnustus hyvin tehdystä, innovatiivisesta kotiseututyöstä.

Sillä ei ole väliä onko yhdistys uusi tai vanha. Edukseen voi erottua menestyneillä hankkeilla, jäsenmäärän kasvulla, kestävän kehityksen huomioimisella, talkootyön määrällä tai vaikkapa uusilla toimintamuodoilla.

Voittaja selvillä kesäkuussa

Vuoden kotiseutuyhdistykseksi 2023 valittiin Juuka-seura. Kuvassa petunkuorintaa. Kuva: Pekka Kukkonen.

Vuoden kotiseutuyhdistyksen nimeää Kotiseutuliiton hallitus, ja palkittava yhdistys julkistetaan kesäkuussa. Näin yhdistys ehtii juhlistaa palkintoaan yhdessä jäsentensä ja muiden kumppaniensa kanssa jo kesäkaudella. Voittajayhdistys kukitetaan Valtakunnallisilla kotiseutupäivillä Vantaalla elo-syyskuun vaihteessa, satojen muiden yhdistystoimijoiden parissa.

Vuoden kotiseutuyhdistys on valittu vuodesta 2013 lähtien. Viime vuonna palkittiin Juuka-Seura. Palkitaanko tänä vuonna juuri teidän yhdistyksenne? Se on mahdollista, mutta vain osallistumalla kilpailuun. 😉

Lue lisää ja katso aiemmat voittajat: Vuoden kotiseutuyhdistys -kilpailu