Miten teidän talolla vietetään seurantalopäivää?

14.8.2024 Uutinen

Valtakunnallista seurantalopäivää vietetään tänä vuonna 7.-8. syyskuuta. Tuolloin on oivallinen tilaisuus tehdä omaa seurantaloa tutuksi ja järjestää avoin tapahtuma kaikille kiinnostuneille. Seurantalot ovat täynnä elävää kulttuuriperintöä, jota on syytä juhlia!

Jokainen seurantaloyhteisö voi järjestää omanlaisensa tapahtuman. Avointen ovien lisäksi ohjelmassa voi olla esimerkiksi tutustumistunteja seuran järjestämiin harrastuksiin, talkoita tai retkiä lähiympäristöön. Seurantalopäivä on oivallinen tilaisuus houkutella lisää väkeä mukaan toimintaan: harrastamaan, talkoilemaan tai vuokraamaan tiloja.

Muistilista seurantalopäivän tapahtuman järjestäjälle:

• Ilmoita tapahtuma mukaan Euroopan kulttuuriympäristöpäivien tapahtumakalenteriin. Julkaistun tapahtuman löydät täältä.
  • Tilaa ilmaiseksi kulttuuriympäristöpäivien materiaaleja tapahtumaan: ilmapalloja, lippunauhoja, tarratatuointeja ja kirjanmerkkejä. Tilaukset osoitteeseen erp@kotiseutuliitto.fi.
  • Kun mainostat tapahtumaa somessa, käytä aihetunnisteita #seurantalopäivä #kulttuuriympäristöpäivät ja #EuropeanHeritageDays
  • Lisää vinkkejä tapahtuman järjestämiseen löydät täältä.

Seurantalopäivästä voit lukea lisää täältä.